Sweden Game Conference blir digital

Sweden Game Conference blir digital

Sweden Game Conference, som går av stapeln den 21–23 oktober, blir i år digital.
– Det har varit ett år som på många sätt skiljer sig från tidigare år, där vi fortsatt vill erbjuda liknande möjligheter som vi har gjort under tidigare konferenser, säger Magnus Ling, projektledare för Sweden Game Arena.

Under åren har Sweden Game Arena skapat nya kontakter och utökat sitt nätverk genom sitt deltagande på internationella konferenser och mässor inom dataspelsbranschen. Dessa kontakter kommer spela en viktig när Sweden Game Conference får en digital närvaro.

Vi kommer att synliggöra startups inom den svenska dataspelsbranschen i ett internationellt sammanhang genom Sweden Game Conference. Det gör vi genom att även bjuda in bolag och kluster utanför vårt eget community, där vi tillsammans skapar förutsättningar för svenska dataspelsbolag att växa och utvecklas, säger Magnus Ling.

Digitalt expo

Sweden Game Conference inleds den 21 oktober med fokus på startups och indieutvecklare. Förutom föreläsningar och paneler erbjuder Sweden Game Arena matchmaking, pitchning och ett digitalt expo där de presenterar sina spelprojekt för internationella investerare, förläggare och media inom branschen.

Gemenskap

Den 22–23 oktober bjuds dataspelsutvecklingsstudenter på Högskolan i Skövde in till ASSAR Industrial Innovation Arena i Science Park Skövde. Studenterna kommer få ta del av intressanta föredrag och paneler kopplat till deras programinriktning. Innehållet går även att ta del av online för de som inte har möjlighet att delta på plats.

Sweden Game Conference blir annorlunda i år på grund av Coronapandemin. Vi vill ändå skapa känslan av gemenskap och personligt möte för dataspelsutvecklingsstudenterna på Högskolan i Skövde. Därför bjuder vi in dem till föreläsningar och aktiviteter under begränsade former, säger Per Backlund, professor på Högskolan i Skövde.

Här kan du läsa mer om Sweden Game Conference

Kort om Science Park Skövde

Science Park Skövde är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU.

www.scienceparkskovde.se.

A Game Changer for your business

Science Park Skövde is a playground for innovation for the most important players of the future. The entrepreneurs. The Game Changers.

Science Park Skövde är en mötesplats, ett community och ett innovativt ekosystem inom IT, smart industri och spelutveckling som möjliggör framtidens hållbara lösningar, tjänster och digitala upplevelser. Genom att erbjuda en innovativ arena, där vi stöttar idéer, utveckling och tillväxt, hjälper vi företag, entreprenörer och startups att växa och lyckas så att de inte bara kan göra skillnad - utan på riktigt förändra hela spelplanen.

Be a Game Changer. Join the playground for innovation!

Science Park Skövde
Kanikegränd 3B