Atlanta, Georgia Atlantas ”Spirit of Freedom” skiner klart när Georgias första Ideala Scientologi-kyrka öppnas.

Den2 April, 2016, öppnandes den nya Ideala Scientologi – kyrkan i Atlanta, USA.
"Detta är Scientologi för en ny amerikansk Söder", sade David Miscavige, Scientologins ledare och styrelseordförande för Religious Technology Center.
"Och därefter faller bandet för Atlanta som i sin tur reser sig. Skulle någon fråga vad Atlanta reser sig mot, kan man sannerligen säga: hon stiger mot evigheten"

Med David Miscaviges vision och ledarskap, har Scientologi-kyrkan öppnat mer än 50 nya Ideala kyrkor-från Los Angeles till Tampa, London  till Milano, Johannesburg till Tokyo, Moskva till Kaohsiung. Dessa öppningar har varit gnistor från en världsomspännande expansion för religionen - större under det senaste decenniet än under de föregående 50 åren.
"Idag hedrar vi en berättelse om skapandet av en Ideal kyrka som sammanfattar en Ideal Org anda" sade David Miscavige innan han klippte bandet som officiellt öppnade ”Atlanta Ideal Church of Scientology Organization”.

David Miscaviges framkallade i sitt tal den djupa historien om Georgien, en stat som färgats av blodsutgjutelse av krig och hat, men lika förhärligad av ett bestående engagemang för frigörelse av mänskliga kroppar, sinnen och själar.

Här, under de senaste decennierna, var det födelseplatsen för ett korståg för mänskliga rättigheter som förvandlade Amerika och förvånade världen. Här smiddes Atlantas motto: "Återuppståndelse" som betecknar en stad som stiger stolt, stark och fri, som inte avskräcktes av motgångar. Och här utformades ett älskat ordspråk om Atlanta: Det är en stad som är för engagerad för att inbegripa hat.

Och här nu, 2016, finns ett annat bevis på den frihet som är en medfödd rättighet för alla kvinnor och män: Scientologi Ideal Church of Atlanta.
"Ideal" är en standard som beskrevs av Scientologins grundare L. Ron Hubbard så att varje kyrka skulle vara ett perfekt uttryck för religionens principer och praxis.

Den nya kyrkan ligger i Atlantas storstadsområde i staden Sandy Springs, på toppen av en kulle med utsikt över livliga Roswell Road. Den 4.500 kvadratmeter Williamsburg stil herrgård berättar om "Söderns charm" och välkomnar alla från Atlanta och utanför.

I invigningen deltog 1500 scientologer från Atlanta och den östra kusten.
Ledande personer från Atlanta välkomnade också kyrkan:
Pamela Perkins Carn, Executive koordinator för den Interreligiösa rörelsen för Barn, Atlanta;
Mr. Orlando Johnson, chef för ”Agape Community Education and Resource Center”;
Rev. Dr. James Milner, grundare och VD för Community Concerns Inc;
och Senatorn för Georgia, Donzella James.

Rev. Milner berättade för publiken att han "haft nöjet att marschera med Martin Luther King här på gatorna i Atlanta” Då kämpade vi mot förtryck. ... idag är läkemedel ett förtryck. De får människor att förlora sin mänsklighet "Med hänvisning Scientologi-kyrkans stöd för utbildning om droger sade han:" Vi använder materialet, våra rådgivare använder det, och med programmet ”En Drogfri värld” har drogmissbruket sjunkit. "

Mr Johnson i Agape Center talade om L. Ron Hubbards Vägen till lycka, en icke-religiös guide för etik och moral. "Vi arbetar med missbrukare, vi inkluderar brottslingar och de som vill starta ett nytt liv. Det är en tuff publik, men efter att en person har gått igenom en Vägen till lycka kursen på vårt center, ser jag att intrycken från kursen stannar kvar hos dem. "

"Vad vi avsatt i dag är ett högre syfte, i uppdrag att omvandla morgon till det bättre", sa Mr Johnson. "Så låt oss gå tillsammans på vägen till sann frihet. Och låt oss tacka L. Ron Hubbard för hans plan för att leva. "

Och Senator James talade om förlusten av sin syster i händerna på psykiatri. "Det fanns ingen på vår sida ... tills ni kom till vår huvudstad med Kommittén för mänskliga rättigheter och psykiatri: ”Dödens Industri” utställningen.

"Senator James sade sedan, "Vi samarbetar för att få denna information. ... Vi har infört lagstiftning för att angripa roten till problemet, och denna nya kyrka är en plats för oss att nå ut och sprida ordet."  "Om man vill tala om betydelsen av denna dag måste man uttrycka att Mr. L. Ron Hubbard var före sin tid, under sin tid, och är fortfarande mest relevant vid denna tidpunkt. Så med honom , och med denna stora öppning idag kommer vårt Georgien aldrig att vara densamma. "

Atlanta öppningen är fortsättningen på en explosiv tillväxtperiod för kyrkan under de senaste 12 månaderna. Och mer är på väg, med öppningar i det kommande året planeras för kulturella centra i Australien, Nya Zeeland, Europa och Nordamerika.