Ett sätt att angripa ARBETSLÖSHET i Skåne

Beror arbetslösheten på individen eller företagen?

AMS kom ut med en prognos för 2012. Arbetslösheten i Skåne kommer att öka.
Det är inte nödvändigtvis helt svart, men det skulle hjälpa att ha ett par stabila data beträffande arbetet med att ge kunskap i ämnet.

Lyckligtvis finns det några stabila data om arbetslöshet och om att arbeta. För det första, vill människor i största allmänhet arbeta. För det andra bör de som styr vissa ansvarsområden göra allt de kan för att skapa arbete och hjälpa dem som vill skapa arbete för andra. Livet består trots allt till sju tiondelar av arbete, en tiondel av familjeliv, en tiondel av politik och en tiondel av avkoppling.

Människor kan ha fel uppfattningar om vad arbete egentligen är till att börja med. De kanske inte vet hur man ska kommunicera till en arbetsgivare och resultatet kan vara att  de aldrig ens har kommit överens om det arbete som ska utföras. Eller de hade ett jobb de inte kunde behålla eftersom det var för tröttsamt, för stressigt och så togs beslutet att allt annat var bättre än att arbeta. Därmed arbetslöshet.

Boken "Arbetets problem", skriven av L. Ron Hubbard, analyser arbete för vad det är och kommer upp med grundläggande principer och lagar som är tillämpliga på alla olika problem i arbetet. Det innehåller -  inte bara teknik för att få stabilitet på arbetsplatsen - utan ger också olika processer för att återfå lycka i livet, eftersom arbetet är livet.

Scientologi-kyrkan ger en 3,5 timmes lång kurs som heter "Personlig effektivitetskurs" baserad på boken om Arbetets problem. Denna kurs har framgångsrikt  hjälpt människor att återfå glädjen i sitt arbete.

Eller som L. Ron Hubbard skriver i boken: "En arbetare är inte bara en arbetare. En grovarbetare är inte bara en grovarbetare. En kontorist är inte bara en kontorist. De är viktiga pelare som lever och andas och på vilka vår civilisations hela struktur är upprest. De är inte kuggar i en väldig maskin. De är själva maskinen."

För mer information:
Malmo@Scientology.net