Föreningen Enade för mänskliga rättigheter tar med sig sitt banbrytande program och sin teknik till National School Boards Association Conference 2024

NEW ORLEANS, LOUISIANA - APR 10, 2024 Vad har mänskliga rättigheter att göra med kvalitetsutbildning? Enade för mänskliga rättigheter anser att syftet med utbildning är att ge ungdomar de principer som kan leda till ett bättre liv för alla och tog med sitt ungdomsvänliga program för mänskliga rättigheter till NSBA24, National School Boards Associations (NSBA) konferens för 2024 i New Orleans den 6-8 april. Syftet med NSBA är att "säkerställa att varje elev överallt har tillgång till utmärkt och rättvis offentlig utbildning som styrs av högpresterande skolledare och stöds av samhället." Så hur hänger utbildning i mänskliga rättigheter ihop med denna strävan?

I Enade för mänskliga rättigheters monter på National School Boards Associations NSBA24 i New Orleans loggar en lärare in på deras webbplats för att beställa lärarpaketet med hjälp av en QR-kod.

"Utbildning i mänskliga rättigheter är avgörande", säger Emma Sims, samordnare för United for Human Rights.
En nyligen publicerad artikel i Washington Post visade att nästan 200 barn som mobbats i skolan begått självmord. "Föräldrar vars mobbade barn tar sina liv försöker hålla skolorna ansvariga. Fler och fler stämmer ... 'Det är en väckarklocka för skolor runt om i landet att om ni inte skyddar våra barn så kommer ni att hamna i samma situation'", säger en advokat som företräder en av dessa familjer. "Det kan inte finnas någon viktigare fråga än att garantera våra barns säkerhet i skolan", säger Sims. "När ungdomar lär sig sina rättigheter enligt FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna inser de att mobbning inte bara är ett personligt problem. Det är en kränkning av deras rättigheter. Vi känner till många fall där ungdomar som har slutfört den här läroplanen tar ansvar för sina klasskamraters säkerhet. De som tidigare bara skulle ha stått bredvid och tittat på när deras klasskamrater mobbas agerar personligen eller larmar sina lärare eller skolans resursansvariga för att få hjälp med vad som pågår.

"Men lärare eller administratörer hindras ofta av budgetnedskärningar eller saknar helt enkelt tid att utforma en övertygande läroplan om mänskliga rättigheter och deras betydelse som kommer att nå fram till barnen." Detta var en viktig anledning till att United for Human Rights organiserade en monter vid NSBA24 - för att informera skolstyrelsemedlemmar om att United for Human Rights utbildningspaket är tillgängligt för dem kostnadsfritt.

I paketet ingår följande:

- En lärarhandledning

- Historien om mänskliga rättigheter, en kraftfull film som definierar mänskliga rättigheter för alla

- 24 exemplar av häftet Allmänna förklaringen om de mänskliga rättigheterna

- Diskussionsfrågor

- Uppgifter som kräver tillämpning av teori

- Ordlista, hänvisningar till tryckta och online-resurser

"Mobbning och diskriminering är ett brutalt faktum i våra skolor. När unga människor utbildas i den allmänna förklaringen om de mänskliga rättigheterna inser de att dessa antisociala beteenden inte bara är något som är oundvikligt i livet. United for Human Rights motiveras av övertygelsen att om ungdomar verkligen förstod de 30 rättigheter som finns inskrivna i detta FN-dokument och insisterade på sina egna och andras rättigheter, skulle vi kunna skapa en stor förändring i samhället på en enda generation", säger Sims, trots de otaliga brott mot de mänskliga rättigheterna som sker i världen idag.

United for Human Rights och Youth for Human Rights stöds av Scientology-kyrkor och scientologister, vilket gör det möjligt att tillhandahålla dessa material kostnadsfritt till lärare, samhällsledare och alla som vill utbilda ungdomar om FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna. Programmet inspirerades av humanisten och Scientologys grundare L. Ron Hubbard, som ansåg att "mänskliga rättigheter måste göras till ett faktum, inte en idealistisk dröm". "Det bästa sättet att uppnå detta", säger Sims, "är genom utbildning."

För mer information, besök webbplatsen för Enade för mänskliga rättigheter eller titta på Historian om mänskliga rättigheter och Trettio rättigheter levandegjorda på Scientology Network.