"SÄG NEJ TILL DROGER" KAMPANJ DEL AV KIVIKS MARKNAD

Världens största icke regeringsstödda anti-drog program, "Säg nej till droger, säg ja till livet" deltog detta år i Sveriges största marknad i Kivik.

21 juli, distribuerade medlemmar av denna kampanj "Sanning om droger" och "Sanningen om joints" häften till besökanden på marknaden. Med ungefär 3000 häften utdelade, var besökarna  glada att få denna viktiga information om drogers verkning på kroppen och sinnet. Eller som en besökare sade: "Denna information är mycket viktig och jag hoppas verkligen att ni kommer att fortsätta att sprida den."

Detta är inget tomt uttalande. För nuvarande finns det 208 millioner drogmissbrukare i världen. Långvarigt bruk kan ge psykotiska symptom. Dessa är några av de fakta som kampanjen informerar till publiken. Hittills har 56 millioner häften delats ut i hela världen. Foundation for Drugfree World producerar informationen och alla har fritt tillgång till den på www.drugfreeworld.org

Kampanjen har initierats av Scientologi-kyrkan.
För mer information om kampanjen i Skåne, kontakta anti-drog koordinatorn  Ad Vulto, tel. 0738 76 86 35 eller info@nejtilldroger.org