SCIENTOLOGI-KYRKAN ÖPPNAR SINA DÖRRAR FÖR TRE STATERS VÄLKOMNANDE

Scientologi-kyrkan Stor-Cincinnati firade öppningen av sitt välkomnande nya hem lördagen den 25 Februari Mer än 1000 Scientologer och officiellt inbudna deltog vid invigningen.

David Miscavige, styrelseordförande för Religious Technology Center och Scientologi-religionens kyrklige ledare, invigde den nya Scientologi-kyrkan i Stor-Cincinnati.

Kyrkan finns i Florence, Kentuky inom Cincinnati-Kentuky storstadsområdet. Dess nya hem är placerat mellan Dixie Highway och Union Pike korsningen som inspirerade Florence ursprungliga namn "Crossroads". Den nya byggnaden kommer inte bara att erbjuda tjänser till församlingsmedlemmar, utan kommer också att sprida kyrkans humanitära program över hela Ohio-Kentucky-Indiana Tre-Stats regionen.

Att invigningen av den nya kyrkan leddes av Mr David Miscavige, styrelseordförande för Religious Technology Center och Scientologi-religionens kyrklige ledare, markerade betydelsen av denna begivenhet. I sin officiella invigning av kyrkan sade Mr. Miscavige: "Med invigningen av denna kyrka följer ett heligt löfte att använda teknologin inom Dianetik och Scientologi i samma anda som L. Ron Hubbard skapade det. Med vilket menas att använda det vitt och brett oinskrängt och till sin fulla kraft att förbättra liv och att lyfta befolkningen genom sin vänlighet, sitt engagemang och sin ädla spirit och kärlek till humanitet".

Scientologi-kyrkan Stor-Cincinnati firade Invigningen av den nya kyrkan i Florence, Kentucky.

Scientologer, gäster och officiellt inbjudan från staden och staten Kentucky deltog vid invigningsceremonin. Den nya Scientologi-kyrkan kommer inte bara att erbjuda tjänster för sina församlingsmedlemmar, utan kommer även att utöka kyrkans humanitära initiativ och samhällsprogram över hela Ohio-Kentucky-Indiana Tre-stats regionen.

Den nya kyrkan välkomnades av Kentucky State Representative, Mr. Arnold Simpson; Kentucky Guvernören Beshear’s Faith-Based Initiatives Executive Director, Mr. Colmon Elridge; National Underground Railroad Freedom Center styrelseordförande, Reverend Damon Lynch; and West Chester förtroendeman, Mr. George Lang.

I sitt välkomnande sade Kentucky State Representative Arnold Simpson: "Ni har ett enastående ungdomsprogram och mycket ädla mål. Ni ger mer än ni får och det är en mycket god sak. Och vad ni erbjuder är välkommet och mycket behövt. Jag önskar att era program integreras i befintliga organisatiner här och att ni samarbetar med andra verksamheter. Jag uppmuntrar er att arbeta tillsammans med mig och andra utvalda personer så vi kan arbeta tillsammans för att lösa problemen. Vi lyfter på våra hattar för er, för ert arbete att betjäna era medmänniskor."

West Chester Trustee George Lang poängterade arvet från Scientologi-kyrkans Grundare: "När era mål har blivit uppfyllda kommer vårt samhälle att vara en bättre plats. Jag pratar särskilt om minskningen av sinnessjukdom, minskningen av kriminalitet, minskningen av drogmissbruk Dessa mål kommer att göra vårt samhälle till en mer atraktiv plats och kommer att hjälpa oss att tävla med andra områden världen över, och därmed gör världen till en bättre plats."

Kentucky Guvernören Beshear’s Faith-Based Initiatives Executive Director Colmon Elridge pratade om den genomslagskraft de Scientologi-sponsrade samhällsprogrammen har:  "Vad jag verkligen uppskattar är att ni är en grupp människor som kommer och lägger armana runt andra och säger: `Vad är det vi har som kan hjälpa dej tillbaka på spåret, som kan hjälpa dej att få det du vill ha i livet?`  Om alla i denna staden gjorde det skulle vi ha en bättre stat. Om alla i staten gjorde det skulle vi ha ett mer förenat Amerika. Om alla i Amerika tog efter ert ledaskap, skulle vi ha den värld vi önskar för oss själva, det min fru och jag önskar för våra två söner, och det vi alla önskar för framtida generationer."

National Underground Railroad Freedom Center Chairman of the Board, Reverend Damon Lynch, gav sitt erkännade för kyrkans roll i vitaliseringen av Stor-Cincinnati: "Det var här på Ohio flodens stränder som många som flydde från slaveriet tog sina första steg mot frihet. Och precis som North Star ledde dem på Tunnelbane Järnvägen till frihet, ser jag er grundare av Scientologin L. Ron Hubbard som ett ledande ljus för många här på jorden idag. Mr. Hubbard var verkligen en man full av intension att göra en bättre värld. Han var en visdomens, kunskapens och förnuftets man. Han var allting som en människa borde vara och jag är så glad över att denna nya kyrka öppna på hans hundrade år. Så välkomna till ert nya hem, Scientologer i Stor-Cincinati."

_________________

Den nya Ideala Scientologi-kyrkan i Stor-Cincinnati mäter 5000 kvadratmeter och står på en tre tunland stor tomt. Förutom det centrala kapellet för alla samlingar, söndagsbetraktelser och religiösa ceremonier, finns det att antal seminarierum och studiesalar, och dussintals rum för Scientologi Auditering (andlig vägledning).

Kyrkan välkomnar alla besökare och de som, vill bekanta sig med Scientologi på egen hand. Vidare finns det ett informationscenter för allmänheten som presenterar en komplett introduktion av trosuppfattningar och utövningar, och om dess grundare L. Ron Hubbards, hans liv, samt arvet efter honom. Dessa program inkluderar ett världsomspännande initiativ för mänskliga rättigheter; en lika långtnående antidrog-informationskampanj som inkluderar drogförebyggande verksamhet; globala nätverk av centrer för läskunnighet och inlärning, samt Scientologins verksamhet med frivilligpastorer, vilka nu utgör den största oberoende katastrofhjälpsstyrkan på jorden. Informationsskärmarna erbjuder totalt omkring 500 informations- och dokumentärfilmer som kan ses genom en knapptryckning. Informationecentret är öppet från morgon till kväll och välkomnar besökare att titta runt på sin lediga tid och återkomma så ofta de vill.

Kyrkans stora kapell kommer också att vara öppet för evenemang för interreligiöa grupper och för samhällsevenemang för att serva Stor-Cincinnaty området.

_________________

Scientologi-kyrkan Stor Cincinnati är den tredja ideala Organisationen (org) som öppnar 2012, tillsammans med Scientologi-kyrkan Sacramento, öppnad 28 januari 2012, i Californiens huvudstad; och Scientologi-kyrkan i Hamburg, Tyskland, öppnad 21 januari 2012.

Ideala orger förverkligar grundaren L. Ron Hubbards vision för religionen. Ideala orger erbjuder inte bara idealiska faciliteter för att ge service till scientologer för deras andliga förbättring, utan är även utformade för att fungera som ett hem för hela samhället och en mötesplats för gemensamma ansträngningar att hjälpa alla medborgare oavsett trosinriktning.

Andra nya kyrkor som öppnats de senaste åren är bl.a Minneapolis-St. Paul, Minnesota; New York, New York; Washington, D.C.; Tampa, Florida; Nashville, Tennessee; Seattle, Washington; Las Vegas, Nevada; Los Angeles, Californien; Pasadena, Californien; Inglewood, Californien; samt Québec City, Kanada; Mexico City, Mexico; London, England; Melbourne, Australien; Brussels, Belgien; Madrid, Spanien; Rome, Italien; Berlin, Tysklan; and Moskva, Ryssland; Malmo, Sverige.

Ytterligare mer än 10 nya Ideala kyrkor är planerade att öppnas under 2012.

_________________

Scientologi-religionen grundades av författaren och filosofen L. Ron Hubbard. Den första Scientologi-kyrkan bildades i Los Angeles 1954, och religionen har expanderat till mer än 10 000 kyrkor, missioner och grupper, med miljontals medlemmar i 167 länder.