SYDAFRIKANSK STAD TAR HJÄLP AV MORAL-KODEX

PLETTENBERG BAY, SOUTH AFRICA  •  18 MARS, 2014

Frivilliga arbetar tillsammans med den Sydafrikanska polisen för att öka säkerheten för innevånarna i Plettenberg Bay i Västra Kapstaden. De frivilliga kommer från Scientologi-kyrkan i Port Elizabeth och Plettenberg Bay och distribuerar kopior av häftet Vägen till lycka tillsamman med polisen.

Vägen till lycka är en icke-religiös moralkodex skriven av författaren, humanitären och Scientologins grundare L. Ron Hubbard - dess 21 levnadsregler ger en moralisk kompass och riktlinjer till ett bättre liv.

Samhällsarbetare och volontärer från andra kyrkor har också anslutit sig till initiativet för att hjälpa till. Under en eftermiddag distribuerade de nästan tusen exemplar av skriften utmed hela Plettenburg Bay.

I lobbyn på nya Plettenberg Bay polisstation finns numera buntar av ”Vägen till lycka” på språken xhosa, afrikaans och engelska för människor att ta med sig och skicka vidare till vänner och bekanta. En Film baserad på Vägen till lycka spelas på polisstationens TV-skärm dygnet runt för att sprida budskapet om att ett moraliskt liv är en bättre, säkrare och lyckligare väg för alla och envar.

_____

Vägen till lycka skrevs 1981. Den har varit oerhört populär sedan den första publiceringen - mer än 109 miljoner exemplar har delats ut på 111 språk runtom hela världen.

Scientologi-kyrkan och dess medlemmar är stolta över att kunna dela ut den kunskap som erbjuds i Vägen till lycka till alla andra som också har en bättre värld som sitt mål. För mer information, besök www.Scientology.org /thewaytohappiness

Scientologi - Hur vi hjälper, Vägen till lycka skapar en värld av ärlighet, tillit och självrespekt är en i en serie broschyrer som publiceras av internationella Scientologi-kyrkan för att tillgodose önskemål om mer information om Scientologi-religionen och dess stöd för globala humanitära insatser och samhällsförbättrande program.

För mer information och bilder, kontakta Stig Andersson vid Scientologi-kyrkan.

stig.g.andersson@telia.com