Canada Snow och Polyver i unikt samarbete!

Canada Snow och Polyver i unikt samarbete!

Efterfrågan från kunder på nya modeller har funnits hos Canada Snow och Polyver. Det var först när dessa två framgångsrika varumärken började samarbeta som man hittade rätt och man satsar på svenskproducerade boots. Som första återförsäljare är Scorettgruppen med sina butiker och onlinehandel.

Canada snow och Polyvers samarbete har resulterat i flera lätta och bekväma boots som är 100% vattentäta och varmfodrade med ull. För olika väderförhållanden från 10⁰ C till -40⁰ C med yttersulor som ger bra grepp.

Samarbetet med Canada Snow har hjälpt oss att ta fram en ny produkt som inte bara håller fötterna varma utan också ser cool ut säger Jennie Ross ansvarig i samarbetet från Polyver. Vi på Polyver har haft fokus på funktion och mindre på mode eftersom vi riktat oss främst till professionella eller avancerade användare av vinterfriluftsutrustning. Efterfrågan från andra målgrupper har vuxit senaste åren och Polyver ser fram emot att möta denna efterfrågan tillsammans med Canada Snow.

Scorettgruppen är stolta över att bli den första återförsäljaren av dessa produkter. Försäljning är redan igång i våra butiker och online berättar Eva-Lena Svensson, kunderbjudandechef på Scorettgruppen. Våra kunder uppskattar det fokus vi har på hållbarhet, mode och kvalité vilket återspeglas i vårt sortiment. Klä sig för alla väder är inte längre mossigt utan helt rätt avslutar Eva-Lena Svensson.