Scorett frontar unikt stövelkoncept – med medarbetarna i fokus

Scorett frontar unikt stövelkoncept – med medarbetarna i fokus

Utifrån devisen ”unika stövlar för unika kvinnor” drar Scorett nu igång höstens kampanj Perfect Fit – This is us, där medarbetare från Scorett visar upp och berättar mer om skokedjans stövelkoncept. Med kampanjen vill Scorett lyfta att varje kvinna är unik och därför behöver det finnas stövlar som också är det.

Genom att erbjuda stövlar i flera olika stilar och skaftvidder anpassade för olika vadstorlekar ska alla enkelt kunna hitta sin unika passform bland Scoretts stövlar – Det är målet med konceptetet ”Perfect Fit”, ett koncept som länge funnits hos kedjan men som man nu väljer att slå ett extra slag för i sin nya kampanj.

– Scorett befinner sig långt fram på skomarknaden i att erbjuda ett passformskoncept som Perfect Fit, med upp till 5 olika skaftvidder. Vi tycker att det ska vara lätt att hitta en stövel som passar, vi vill ändra på att många kvinnor tycker att detta är svårt. säger Eva-Lena, chef för Scorettgruppens kunderbjudande.

Nu rullar man successivt ut flaggskeppskampanjen Perfect Fit – This is us i butik och online. Med kampanjen vill Scorett lyfta att varje kvinna är unik, och därför behöver det finnas stövlar som är anpassade till det. Via stövelkampanjen vill Scorett inspirera och förmedla en gemenskap på ett personligt plan genom att låta medarbetare i en variation av personligheter, utseenden och stilar visa upp sina favoriter bland skokedjans stövlar.

– För denna kampanj har vi valt att gå in bakom kulisserna på Scorett och arbeta med våra medarbetare som modeller, för att lyfta fram olika kvinnor från vardagen. Vi vill visa våra kunder att om våra olika medarbetare kan hitta sin unika passform och stil, så kan de göra det också.

I kampanjen ser man bland annat företagets skomakare, hållbarhetsansvariga, säljkommunikatör, butikssäljare, e-handelschef, ekonomiassistent och kundtjänstmedarbetare.

Kampanjen finns i Scoretts samtliga butiker samt online på scorett.se

För mer information, konatkta:

Annelie Adetoft
Produktionsledare, Scorett
+46 722 169 712 | annelie.adetoft@scorett.se

Eva-Lena Svensson
Chef kunderbjudande, Scorett
eva-lena.svensson@scorett.se

Följ oss på: scorett.se, Instagram, Facebook, Youtube

Peter Blomquist

Presskontakt VD 010-4980954
Eva-Lena Svensson

Presskontakt Chef kunderbjudande

Scorett vänder sig till mode- och kvalitetsmedvetna skoälskare!

Scorett bildades som en frifackkedja 1989 och är idag en av Sveriges ledande detaljistkedjor inom skor. Scorett har expanderat kraftigt de senaste åren och idag finns ca 80 butiker. Scorett vänder sig till mode- och kvalitetsmedvetna skoälskare och för att ge de bästa kunderna extra förmåner har Scorett en kundklubb som heter Solemate. Sedan 2011 finns Scorett även som e-handel.

Oavsett butikskoncept så arbetar Scorett med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med hög kvalitet och god komfort till bra priser. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling – vilket är nyckeln till vår framgång. Scorettgruppen omsatte 848 mkr år 2015. Huvudkontoret ligger på västkusten i skostaden Varberg.

Scorett Footwear AB
Härdgatan 22-24