Scorett prisades under Jetshop Awards 2019

Scorett utsedda till Årets Butik vid Jetshop Awards 2019

Under torsdagkvällens Jetshop Awards Dinner tog Scorett hem priset ”Årets Butik”. Priset tilldelas den handlare som erbjuder sina kunder den bästa helhetsupplevelsen, jobbar aktivt med sina Sociala kanaler och har ett tydligt kundperspektiv.

Jetshop Awards Dinner arrangerades under torsdagskvällen på Clarion Hotel Post i Göteborg, i anslutning till Jetshops årliga e-handelsevent SEBC. Under eventet delas ut pris till handlare som under det gångna året gått den extra milen för sina kunder och jobbat för att höja kvalitén inom e-handeln, i kategorierna Årets Nykomling, Årets Satsning, Årets Omnikanal och Årets Butik - där Scorett i år stod som vinnare i det sistnämnda.
Nominerade var även Hööks, Johnells och Smilebutiken.

Motiveringen löd:

”Vinnaren av årets butik har gjort en imponerande resa under året som gått. Fokus på köpresa och ökad trafik, både när det kommer till nya och befintliga kunder, har varit nycken till deras tillväxt. Handlaren visar vägen och är ett bevis på att enkelhet i designen, stort fokus på UI och väl valda tredjepartsapplikationer är nyckeln till nöjda kunder, fina resultat och köpresor kunderna gärna upplever om och om igen.”

Nya scorett.se lanserades i mars 2018 och har mött fin kritik från såväl kunder som samarbetspartners. Vid Jetshop Awards 2018 utsågs Scorett till Årets nykomling och vid Habit Modegalan 2018 mottog man utmärkelsen Årets Omnikanal, för sina satsningar på en väl anpassad kundupplevelse genom alla kanaler.

För mer information om Scorett, följ oss på: scorett.seInstagramFacebookYoutubeVimeo