Scp förklarar 2 för 1 i ny Specsaversfilm

I går visades optikkedjan Specsavers nya reklamfilm för första gången i svensk TV.

Filmen, som har tagits fram av Göteborgsbyrån scp i samarbete med produktionsbolaget Bobby, tar ett nytt grepp på Specsavers klassiska specialerbjudande 2 för 1.

- Den handlar om de små förtretligheter som får glasögon att försvinna eller gå sönder. Men den som gått till Specsavers har förstås alltid ett extra par till hands. Och priset är så lågt att oturen varken inkräktar på synförmågan eller svider i plånboken, säger Anders Zanton, Specsavers marknadschef i Sverige.

Att Specsavers ger kunderna två par kompletta glasögon till priset av ett är numera en självklarhet. Erbjudandet har varit kärnan i marknadsföringen ända sedan företaget grundades 1984 av det brittiska optikerparet Doug och Mary Perkins.

- Tidigare har Specsavers fokuserat på själva erbjudandet 2 för 1. Men nu ville vi lyfta fram på den självklara orsaken till att alla bör ha två par glasögon - nämligen att du kan behöva ett extra par när du minst anar det, förklarar Anders Davidsson, kundansvarig för Specsavers på scp.

Arbetsgruppen på scp består av Anders Davidsson (kundansvarig), Tommy Östberg (AD), Linda Påhlman (projektledare), Hans Åkesson (copy), Birgitta Grönlund (AD-ass) och Eva Lilja (illustration). Projektgrupp Bobby: Mikael Gemoll (regi), John Johansson (producent), Mattias Ekman (produktionsledare) och Jörgen Brennicke (fotograf).

Se filmen: http://www.youtube.com/watch?v=BA7IFWvDzjA

För mer information kontakta:

Anders Zanton, marknadschef Specsavers Sverige.Tel: 0709-51 98 01. Email: anders.zanton@specsavers.se.

Anders Davidsson, kundansvarig scp. Tel: 0732-09 20 00.  Email: anders.davidsson@scp.se.

• varumärke
  • reklambyrå
  • kommukation
  • byrå