Gå direkt till innehåll
Scrive fortsätter sin europeiska expansion - förvärvar danska e-signeringsföretaget Esignatur

Pressmeddelande -

Scrive, som är ledande i Norden inom automatisering av arbets- och avtalsflöden via e-signering och digital identifiering, förvärvar det danska e-signeringsföretaget Esignatur. Förvärvet är en viktig del i Scrives offensiva expansionsplan inom Europa.

Idag meddelar Scrive, marknadsledande inom e-signering i Norden, att de förvärvat danska företaget Esignatur. Förvärvet är ett steg i Scrives långsiktiga europeiska plan att expandera sin verksamhet och att fortsätta erbjuda sina kunder säkra, snabba och kostnadseffektiva verktyg för elektronisk signering.

De senaste årens digitala utveckling får fler och fler företag att se fördelarna med digital e-signering. Det svenska e-signeringsföretaget Scrive har under de senaste åren haft en snabb tillväxt och är idag verksamma på fem marknader samt redan marknadsledande i Norden. Scrive, som i slutet av 2021 väntas ha årligen återkommande intäkter (ARR) på över 200 miljoner kronor, siktar på att bli marknadsledande inom e-signering i Europa. Viktor Wrede, VD på Scrive, menar att förvärvet av Esignatur är ett steg mot att förverkliga den visionen.

- Detta förvärv bidrar naturligtvis till en snabbare expansion och går hand i hand med vår ambition att vara det ledande företaget inom e-signering, både i Norden och i Europa. Den globala marknaden för e-signeringslösningar, inklusive hantering av kontraktets livscykel och e-identifiering, beräknas ha ett värde på över 400 miljarder SEK och i länder som ligger långt fram digitalt som Sverige och Norden går utvecklingen otroligt snabbt framåt nu, säger Viktor Wrede, VD på Scrive.

Danska Esignaturs innovativa och flexibla lösningar har hjälpt mer än 1600 verksamheter att framgångsrikt optimera sina manuella processer via digitalisering. Nu ser Scrive fram emot att fortsätta skapa värde för dessa kunder.

- Vi på Esignatur är väldigt glada över att bli en del av Scrive-organisationen. Hos Scrive finns ett otroligt kompetent team som jag är övertygad om kommer hjälpa oss att skapa ytterligare värde för våra kunder och hjälpa dem växa. Scrives tillväxt hittills är imponerande och deras långsiktiga expansionsplaner banar vägen för att bli ledande inom Europa, säger Aiman Rafii, VD på Esignatur.

Om Esignatur

På Esignatur är vi övertygade om att mjukvara ska vara så flexibel att alla företag, oavsett storlek, ska kunna dra nytta av den. Vi optimerar och digitaliserar manuella processer för fler än 1600 företag och vi gör det med innovativa lösningar och optimeringsfunktioner som är flexibla och anpassade efter specifika behov. Gemensamt för alla våra lösningar är att de leder till kortare ärendehanteringstider, minskade kostnader, hög säkerhet och optimerad konvertering.

Om Scrive

Scrive bildades 2010 och blev snabbt det ledande företaget inom e-signering i Norden. Idag har Scrive över 5000 kunder i fler än 40 länder. Scrive är en erkänd och pålitlig digitaliseringspartner som hjälper företag i alla storlekar och branscher med deras digitala transformationsresa.

www.scrive.com/sv

www.linkedin.com/company/scrive

Arash Sundin Alidoost

CMO +46733377500

Ledande e-signeringsleverantören i Norden

Scrive grundades 2010 och blev snabbt ledande inom e-signering på den Nordiska marknaden. Idag använder mer än 6000 kunder i över 50+ länder Scrive för att automatisera och digitalisera sina dokument och avtalsprocesser med lösningar som drivs av elektronisk signatur och identifiering. Scrive guidar företag i alla storlekar genom den digitaliseringsresa som pågår och hjälper till att skapa bättre kundupplevelse, säkerhet, regelefterlevnad och datakvalitet. Scrive har sitt huvudkontor i Stockholm och stöds av Vitruvian Partners och har idag över 150 anställda.

Scrive
Grev Turegatan 11 A