Leino Svensson (SD) ny ordförande i Skräbeåns vattenråd

Leino Svensson (SD) ny ordförande i Skräbeåns vattenråd

Skräbeån är en å vars vatten rinner genom tre landskap, Småland, Blekinge och Skåne för att sedan rinna ut i Hanöbukten. Den nordligaste källan ligger på 165 meters höjd i det småländska höglandet, och är sammankopplad med 300 sjöar varav de tre största är Ivösjön, Immeln och Oppmannasjön. Den rinner också genom tätorter som Bromölla, Olofström och Lönsboda. Den 21:a maj valdes Leino Svensson (SD) till ny ordförande för vattenrådet.

Leino Svensson kommenterar:

- Jag känner mig såklart väldigt glad och hedrad över förtroendet som givits mig! Ska verkligen göra allt i min makt för att upprätthålla samma höga ambitionsnivå som Agne haft under sin tid som ordförande. För mig är det också viktigt att sätta Skräbeån på kartan eftersom naturliv, fauna och miljö är något vi ska värna.

Tryck här för pressbilder