SD Landskrona-stöd uteslutet om Flinth (L) återvänder

Sverigedemokraterna i Landskrona ser inga förutsättningar att samarbeta med Liberalerna efter valet om Lisa Flinth (L) ges tyngre förtroendeuppdrag för partiet. Det beskedet ger Sverigedemokraternas ordförande i Landskrona Daniel Engström tillsammans med gruppledare och kommunalråd Stefan Olsson nu på fredagsmorgonen.

- Vi ser, som jag sagt tidigare, mycket allvarligt på det som uppdagats i Kalla faktas granskning. Inte minst eftersom företrädare för vårt eget parti, om än i andra delar av landet, också avslöjats med liknande oegentligheter som Landskronas Lisa Flinth (L). Vi konstaterar att Torkild Strandberg uttryckt ”fullt förtroende” för sin partikollega trots bulvanskandalen och också sagt att det är upp till Flinth själv om hon vill återkomma till politiken efter valet. Detta ställer inte vi upp på, Lisa Flinth kan inte ha tyngre politiska uppdrag i det fall Liberalerna vill förhandla makten med oss till hösten, säger Daniel Engström (SD).

- Landskrona förtjänar bättre, alla kan inte göra allt rätt exakt alltid, men alla kan hålla sig ifrån att medvetet begå brott eller medvetet försöka hitta kryphål i lagen för att tillskansa sig fördelar, kan man inte hålla sig ifrån den frestelsen när tillfället ges då är man heller inte välkommen som en samarbetspartner till Sverigedemokraterna, säger Stefan Olsson (SD).

För vidare kontakt:
Stefan Olsson