Det senaste inom bilvårdskemi: Turtle Wax Hybrid Solutions

Det senaste inom bilvårdskemi: Turtle Wax Hybrid Solutions

Nu lanseras Turtle Wax Hybrid Solutions, en serie skapad för de mest krävande bilvårdare, med keramiska tillsatser för absolut bästa resultat.

Den nya serien består av fem produkter - Ceramic Spray Coating, Ceramic 3-in-1 Detailer, Ceramic Wet Wax, Ceramic Wash & Wax samt Ceramic Polish & Wax - som alla utvecklats att vara såväl enkla att använda som prisvärda, samtidigt som de ger en extrem glans och skydd.

— Med en perfekt blandning av de senaste teknologierna inom bilvårdskemi kombinerat med decennier av Turtle Wax erfarenhet vänder sig nya Hybrid Solutions till de som vill ha det bästa som finns att tillgå inom bilvård, säger Joakim Stenling, produktchef SEAB.

Turtle Wax Hybrid Solutions – Ceramic Spray Coating

Ceramic Spray Coating är en ”Easy On, Easy Off” sprayvax som innehåller både vax- och SiO2-polymerer för fantastisk vattenavstötning, djup, klarhet och glans samt en kemisk slitstyrka som håller upp till 12 månader. Sprayas på rena och torra ytor, och kan användas på alla utvändiga ytor – inklusive glas och fälgar.

Turtle Wax Hybrid Solutions – Ceramic 3-in-1 Detailer

Ceramic 3-in-1 Detailer ger säker rengöring utan vatten, ökar glansen och lägger till ett keramiskt vaxskydd. Sidenliknande hydroglide polymerer fångar och kapslar in smuts och föroreningar, som enkelt torkas bort med microfiberduk. Kan användas på alla icke-porösa ytor och material – inklusive glas och fälgar.

Turtle Wax Hybrid Solutions – Ceramic Wet Wax

Ceramic Wet Wax är det snabbaste sättet att få glans och skydd i ett enda steg. Den sprayas på den blöta bilen efter tvätt och torkas sedan av, och ger såväl hög glans och djup i lacken som ett kemiskt slitstarkt skydd.

Turtle Wax Hybrid Solutions – Ceramic Wash & Wax

Ceramic Wash & Wax är ett schampo med hydroglide tvättpolymerer för repfri rengöring på alla ytor, och det innehåller också hydrofobiska och syntetiska SiO2-polymerer som ökar djupet, klarheten och glansen i lacken – och ger ett kemiskt slitstarkt ytskydd. Vid upprepad tvätt byggs lager av skydd, vilket stöter bort vatten och föroreningar.

Turtle Wax Hybrid Solutions – Ceramic Polish & Wax

Ceramic Polish & Wax är en allt-i-ett formula som ger polish, vax och skydd i ett steg. Det innehåller precisa polerämnen som tar bort mikrorepor och orenheter i lacken, samt syntetiska vaxpolymerer och superhydrofobiska SiO2-polymerer i en unik blandning för omedelbar vattenavrinning, djup och spegellik glans samt keramiskt slitstarkt skydd som varar i månader.

De fem nya produkterna i Turtle Wax Hybrid Solutions serien finns i butik från och med februari 2018 och rekommenderade cirkapriser (inklusive moms) är:

Ceramic Spray Coating                    280 kr

Ceramic 3-in-1 Detailer                     240 kr

Ceramic Wet Wax                            280 kr

Ceramic Wash & Wax                      230 kr

Ceramic Polish & Wax                     300 kr

Joakim Stenling, produktchef SEAB, tel 08-591 499 23, 0704-80 90 91, joakim.stenling@seab.se

Om SEAB

SEAB etablerades på 60-talet och är idag Nordens största distributör av bilvårdsprodukter. I vår portfölj återfinns 19 varumärken, som till exempel Turtle Wax, Armor All, STP, WD-40, WUNDER-BAUM, CorroProtect med flera. Förutom konsumentprodukter ingår även professionella produkter och serviceanläggningar för bilvård i koncernens erbjudande. Vi sysselsätter totalt 105 personer i Norden och omsätter cirka 400 miljoner kronor per år. Vi tillhandahåller produkter av hög kvalitet för att vårda, bevara och skydda fordon, hem och garage. Med hjälp av starka varumärken skapar vi affärsmöjligheter, lönsamhet och tillväxt för våra samarbetspartners. Hösten 2017 fick SEAB AB nya ägare i Söderbergföretagen. www.seab.se