Kraftfull rengöring & snabbt skydd

Kraftfull rengöring & snabbt skydd

Armor All lanserar en duo bilvårdsprodukter som med fördel kan användas tillsammans – Heavy Duty Car Wash är ett kraftfullt men ändå skonsamt bilschampo medan Speed Wax är ett spraywax som ger skydd och glans.

Armor All Heavy Duty Car Wash schampo är utvecklat för bilar som behöver djupt rengörande tvätt och är mycket effektivt, samtidigt som det är skonsamt mot lacken.

Det är ett kraftfullt schampo för tvätt av bilen och fungerar utmärkt även när det späds med kallt vatten i hinken. Där det finns fastgrodd smuts kan man med fördel applicera koncentrerat schampo direkt i svampen och tvätta bort till exempel insektsrester, spillning och sav.

Bilschampot är fritt från vaxtillsatser och löser således inte det befintliga vaxskiktet på bilen, båten, motorcykeln eller husvagnen. Armor All Heavy Duty Car Wash har glanshöjande egenskaper för att hålla smutsen borta.

Snabb vaxning
Armor All Speed Wax spray använder en revolutionerande formel och innehåller Carnauba vax. Det är väldigt enkelt att använda samtidigt som det både skyddar och ger fordonet glans. Spraywaxet kan appliceras direkt på våta eller torra ytor och till och med i direkt solljus. Armor All Speed Wax sprayas på och torkas av direkt, och så är det klart.

Mer kvalitetstid
Armor All är det största varumärket inom bilvårdsprodukter i USA, och enligt en undersökning de genomfört i Storbritannien har nästan hälften av föräldrarna (46 procent) inte tillbringat tid utomhus med sina barn under de senaste två veckorna, medan en av fem inte gjort det på över två månader.

Armor All menar att ett perfekt sätt att tillbringa tid med sina barn är att tvätta bilen tillsammans. Undersökningen, där drygt 2 000 personer svarade på frågor, visade också att denna en gång så vanliga fritidssyssla hos många försvunnit – nära en tredjedel av dagens barn (31 procent) har aldrig tvättat en bil.

— Vi vet att föräldrar idag är mer upptagna än någonsin och att finna tid för alla sysslor samt umgås med sina barn är mycket svårt. Vår undersökning visar att närmare en tredjedel av föräldrarna tycker att de inte tillbringar tillräckligt mycket tid med sina barn. Det är därför vi menar att aktiviteter som att tvätta bilen kan vara svaret på hur vi får mer kvalitetstid tillsammans – och dessutom en ren bil, säger Torbjörn Sjöving, produktchef SEAB.

Ingen smuts
Det amerikanska företaget Armor All lanserade sin första produkt Tri-don (No Dirt baklänges) 1966 och det var en "mirakelblandning" som skyddar gummi, plast och vinyl från UV-strålning och ozon. 1972 bytte produkten namn till Armor All Protectant och 1976 patenterades den.

1982 lanserade Armor All sitt första schampo med en sammansättning speciellt utvecklad för rengöring av bilar, som ett alternativ till användning av vanligt diskmedel.

Armor All Heavy Duty Car Wash finns i butik från och med april 2019 och rekommenderat pris är 150 kronor för 1000 ml.
Armor All Speed Wax finns i butik från och med april 2019 och rekommenderat pris är 150 kronor för 500 ml.

Torbjörn Sjöving, produktchef SEAB, tel 08-591 499 27, 0709-96 66 00, torbjorn.sjoving@seab.se

Om SEAB
SEAB etablerades på 60-talet och är idag Nordens största distributör av bilvårdsprodukter. I vår portfölj återfinns 19 varumärken, som till exempel Turtle Wax, Armor All, STP, WD-40, WUNDER-BAUM, CorroProtect med flera. Förutom konsumentprodukter ingår även professionella produkter och serviceanläggningar för bilvård i koncernens erbjudande. Vi sysselsätter totalt 105 personer i Norden och omsätter cirka 400 miljoner kronor per år. Vi tillhandahåller produkter av hög kvalitet för att vårda, bevara och skydda fordon, hem och garage. Med hjälp av starka varumärken skapar vi affärsmöjligheter, lönsamhet och tillväxt för våra samarbetspartners. Hösten 2017 fick SEAB AB nya ägare i Söderbergföretagen. www.seab.se