Nischade flaggskeppsprodukter för svarta lacker

Nischade flaggskeppsprodukter för svarta lacker

För ett år sedan lanserade Turtle Wax Hybrid Solutions - en serie skapad för de mest krävande bilvårdare, med keramiska tillsatser för absolut bästa resultat - och nu får familjen tillökning i form av två produkter specifikt riktade mot svarta lacker.

Nu växer Turtle Wax serie Hybrid Solutions från kvintett till septett, och de två nya produkterna - Ceramic Acrylic Black Polish och Ceramic Acrylic Black Wax - är specifikt avsedda för svarta, eller andra mycket mörka, lacker.

De nya produkterna går utmärkt att använda var för sig, eller tillsammans för högsta glans och bäst skydd. För bästa resultat bör man applicera Ceramic Acrylic Black Polish med en oscillerande polermaskin.

– Svarta lacker har en tendens att vara mindre förlåtande mot repor och smuts eftersom speglingseffekten är hög. Dessa nischade produkter är perfekta för att applicera i flera lager - kaka på kaka - och på så sätt uppnå en extrem glans och skydd på svarta lacker, säger Joakim Stenling, Senior Brand Manager på SEAB.

Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Acrylic Black Polish

Den här allt-i-ett formulan innehåller polerämnen som effektivt får mindre repor att försvinna, samtidigt som pigment polish och carnauba vax fyller igen ojämnheter och efterlämnar en djup, svart glans. Slutligen tillför de keramiska SiO2- och akrylpolymererna ett hållbart skyddslager som stöter bort vatten och kemikalier för att motverka vattenfläckar på ytan i flera månader.

Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Acrylic Black Wax

Denna produkt används som en top primer för att bygga på glansen och skyddet. Hydro-Glide polymerer skapar en blank och glatt yta medan svart pigment polish och carnauba vax fyller igen mindre ojämnheter och efterlämnar en djup, svart glans. Och de keramiska SiO2- och akrylpolymererna tillför ett hållbart skyddslager som stöter bort vatten och kemikalier för att motverka vattenfläckar på ytan i flera månader.

Lansering:

Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Acrylic Black Polish och Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Acrylic Black Wax är tillgängliga i butik från och med mars 2021, i flaskor om 500 ml.

Rekommenderat cirkapris 300 kr inkl moms.

Joakim Stenling, Senior Brand Manager SEAB, tel 08-591 499 23, joakim.stenling@seab.se