Turtle Wax lanserar ny duo i serien Hybrid Solutions

Turtle Wax lanserar ny duo i serien Hybrid Solutions

Turtle Wax breddar sin mycket populära serie Hybrid Solutions ytterligare i och med lanseringen av en allt-i-ett rengöring för interiören, Inside Job, och samtidigt släpps ett mycket effektivt polermedel – Pure Compound.

För fyra år sedan lanserade Turtle Wax Hybrid Solutions – en serie skapad för de mest krävande bilvårdare, med keramiska tillsatser för absolut bästa resultat. Till en början bestod serien av fem produkter, men utbudet har breddats kontinuerligt och idag finns omkring 20 olika produkter, för allehanda ändamål.

Inside Job
Nya Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic + Graphene Inside Job är en allt-i-ett rengöringsspray som rengör, vårdar, deodoriserar och skyddar bilens invändiga ytor. Inside Job är en unik mix med naturliga enzymer & keramisk blandning med grafen som skapar en tät armering av skydd på bilens hårda interiöra ytor.

Naturliga enzymer tar bort fläckar på ett säkert sätt, kapslar in dålig lukt och efterlämnar en fräsch doft. För att stöta bort damm och skydda fordonets inre ytor från UV-strålar, har det införlivats keramik och grafen i formeln. Denna revolutionerande kombination ökar klarheten på ytorna och håller bilens interiör snygg längre.

Slutligen behandlar aloe vera och vårdande oljor de invändiga plasterna och lädret som tar stryk under varma, soliga dagar, fräschar upp utseendet med en slät, naturlig glans och ger dessa ytor en mjuk, smidig touch.

Silikonfritt polermedel

Turtle Wax lanserar också Hybrid Solutions Pure Compound, som är ett helt silikonfritt och mycket effektivt polermedel som tar bort oxid, repor och tvättrosor på alla klarlackade ytor.

Pure Compound innehåller kraftiga sub-mikron slipämnen som anpassar sig till en säker och jämn avverkning för borttagning av repor, ojämnheter, föroreningar etcetera. Polermedlet, som kan appliceras för hand eller med maskin, är mycket drygt och tillåter lång bearbetningstid utan damm.

• Med en perfekt blandning av de senaste teknologierna inom bilvårdskemi kombinerat med decennier av Turtle Wax erfarenhet vänder sig Hybrid Solutions till de som vill ha det bästa som finns att tillgå inom bilvård, och serien har blivit mycket populär sedan lanseringen för fyra år sedan, säger Joakim Stenling, Senior Brand Manager SEAB.

Lansering samt priser:

De två nya produkterna finns i butik från och med april 2024 och rekommenderade cirkapriser (inkl. moms) är:

Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic + Graphene Inside Job (500 ml) 250 kr

Turtle Wax Hybrid Solutions Pure Compound (500 ml) 380 kr

Joakim Stenling, Senior Brand Manager SEAB, tel 08-591 499 23, joakim.stenling@seab.se

Lennart Thulin, PR-konsult Norsholmen AB, tel 0705-106 106, lennart.thulin@norsholmen.se

Turtle Wax, STP, Armor All och Wunder-Baum är internationellt välkända produkter som finns på de flesta biltillbehörsbutiker och bensinstationer. Mer tekniska produkter som WD-40, Gorilla Glue, Hammerite med flera, distribueras även via gör-det-själva butiker samt järn-, bygg- och färghandel. SEAB Group sysselsätter totalt ca 150 personer i Norden och omsätter cirka 600 miljoner kronor per år. Huvudkontor och lager finns i Sigtuna och i Norge, Danmark och Finland.