Turtle Wax Superdry – för bästa & skonsammaste torkningen

Turtle Wax Superdry – för bästa & skonsammaste torkningen

Superdry torkduk är en ny, extremt absorberande microfiberduk från Turtle Wax som mycket effektivt torkar varje yta torr.

Superdry torkduken är 50 x 70 cm stor och har tjock struktur som gör den högabsorberande men även skonsam, så att man kan torka alla fordonets ytor utan risk att repa ens de känsligaste detaljerna.

Tidigare var sämskskinn praxis att använda när man torkade sin bil, men numer är det microfiberdukar som gäller, dels för att de kan absorbera betydligt mycket mer vatten och dels för att de minimerar risken för repor vid torkning.

Torkduken väger 1 600 GSM, vilket är upp till fyra gånger mer än traditionella torkdukar, och tack vare sin struktur kan den absorbera hela 4,5 liter vatten, vilket innebär att man kan torka hela bilen utan att behöva vrida ur duken innan man är klar.

– Torkar man bilen efter tvätten, istället för att låta den självtorka, undviker man torkfläckar av vatten och kalk, som i värsta fall kan leda till missfärgning. Och med en microfiberduk av hög kvalitet - som Turtle Wax nya Superdry - eliminerar man risken att repa lacken, så länge man ser till att det inte finns några gruskorn på bilen eller torkduken, säger Joakim Stenling, Senior Brand Manager SEAB.

Turtle Wax Superdry torkduk finns i butik från och med maj 2023 och rekommenderat cirkapris (inkl. moms) är 390 kr.

Joakim Stenling, Senior Brand Manager SEAB, tel 08-591 499 23, joakim.stenling@seab.se

Lennart Thulin, PR-konsult, Norsholmen AB, tel 0705-106 106, lennart@norsholmen.se

Turtle Wax, STP, Armor All och Wunder-Baum är internationellt välkända produkter som finns på de flesta biltillbehörsbutiker och bensinstationer. Mer tekniska produkter som WD-40, Gorilla Glue, Hammerite med flera, distribueras även via gör-det-själva butiker samt järn-, bygg- och färghandel. SEAB Group sysselsätter totalt ca 150 personer i Norden och omsätter cirka 600 miljoner kronor per år. Huvudkontor och lager finns i Sigtuna och i Norge, Danmark och Finland.