Välkända dofter nu även i sprayflaska

Välkända dofter nu även i sprayflaska

WUNDER-BAUM lanserar nu Pumpspray, en helt ny typ av luftfriskare för en mängd olika användningsområden. Den varar länge, är miljövänlig och är ett nytt sätt att sprida väldoft såväl hemma som i bilen eller båten.

Den välkända doftgranen, WUNDER-BAUM, föddes redan 1952 och är tillgänglig i en mängd olika dofter. WUNDER-BAUM har under åren lanserat ytterligare fyra typer av luftfriskare - Bottle, Invisi, Clip och Fiber Can - samt Tree House, som är ett tillbehör till doftgranen, och nu lanserar de Pumpspray – en sprayflaska med fin dimspray med lång räckvidd och ren känsla, formulerad för den bästa doftupplevelsen.

Tre plus en

WUNDER-BAUM Pumpspray lanseras i fyra olika varianter, dels tre luftfriskare med dofter som är välkända från de populära doftgranarna (New Car, Strawberry och Vanilla) och dels helt nya luktborttagaren Airwash.

New Car – Ger ditt fordon en rik doft av en helt ny bil.

Strawberry – Den söta doften av solmogna, nyplockade jordgubbar.

Vanilla – En oemotståndlig doftfusion av krämig vanilj, kokosmjölk och sockerrör.

Airwash – Eliminerar odörer och lämnar en ren och frisk aromatisk blandning av rosa grapefrukt och frisk havsbris berikad med doftnoter av blommor och skog.

– WUNDER-BAUM Pumpspray är designade att leverera härlig doftverkan i mindre utrymmen och passar lika bra i bilen, båten och husvagnen som i hemmet – och den halvgenomskinliga flaskan gör det enkelt att se när den börjar ta slut, säger Magnus Almqvist, Brand Manager på SEAB.

Lansering:

WUNDER-BAUM Pumpspray är tillgängliga i butik från och med nu och rekommenderat cirkapris är 79 kr inkl moms.

Magnus Almqvist, Brand Manager SEAB, tel 08-591 490 94, magnus.almqvist@seab.se

Lennart Thulin, PR-konsult Norsholmen AB, tel 0705-106 106, lennart.thulin@norsholmen.se