Nu öppnar förförsäljningen av plug-in versionen av nya SEAT Leon.

Nu öppnar förförsäljningen av plug-in versionen av nya SEAT Leon.

SEAT fortsätter sin elektrifieringsoffensiv med att presentera den effektiva plug-in hybriden SEAT Leon e-Hybrid, nu kan den beställas på svenska marknaden.

• Enastående prestanda med 204 hästkrafter och en räckvidd på 60 km helt utan lokala utsläpp
  • Uppkopplad med senaste generationen av SEAT CONNECT och säkerhetssystem på högsta nivå
  • Tre års fri hemmaladdning med 100% förnybar el från Skellefteå Kraft ingår

Södertälje, 13 juli 2020. Som ett led i SEATs elektrifieringsoffensiv startar nu förförsäljningen av den avancerade plug-in hybriden SEAT Leon e-Hybrid. Tidigare i år lanserade SEAT den fjärde generationen av märkets storsäljare och den nya modellen togs positivt emot av marknaden tack vare snygg design, bränslesnåla motorer, digital uppkoppling och assistanssystem på högsta nivå. Med SEAT Leon e-Hybrid presenteras ännu ett mer hållbart alternativ från SEAT.

SEAT Leon e-Hybrid har en motor på 1,4 liter med en effekt på 204 hk och ger en räckvidd på cirka 60 km (WLTP) i helt elektriskt läge och därmed helt utan lokala utsläpp. Modellen erbjuds i den mer generöst och sportigt utrustade FR versionen med bland annat 3-zons Climatronic, digital instrumentering och 17” lättmetallfälgar. Leon e-Hybrid erbjuds även som kombimodell, vilken SEAT döpt till Sportstourer.

Per Brinkenberg, chef SEAT Sverige, meddelar att ”Med nya Leon e-Hybrid attraherar vi fler kunder som önskar en mer hållbar livsstil, modellen tar oss ett stort steg vidare i vår elektrifieringsoffensiv och fortsatta volymutveckling, och vi vet att vår kombimodell, Leon e-Hybrid FR Sportstourer, är perfekt för både tjänstebils- och privatkunden.”

Även plug-in versionen av nya Leon erbjuder digital uppkoppling genom den senaste versionen av systemet SEAT CONNECT och är utrustad med säkerhets- och assistanssystem på högsta nivå.

SEAT rekommenderar att man alltid laddar säkert med en laddbox, därför erbjuder märket under lanseringsperioden en smart laddbox inkl. standardinstallation från Bee Charging Solutions för endast 4 475 kr inkl. moms (nettopris)*. Dessutom erbjuds fri hemmaladdning i tre år med 100% förnybar el om man tecknar elavtal med Skellefteå Kraft*.

”Jag är övertygad om att nya Leon e-Hybrid kommer passa många köpare. Med ett frånpris på 323 900 kr, privatleasing från 3 495 kr per månad, tre års fri hemmaladdning, kostnadsfritt Pluspaket, en prestanda på 204hk och dessutom ett starkt laddboxerbjudande har nya Leon e-Hybrid ett av de mest konkurrenskraftiga erbjudandena som finns på svenska marknaden idag.”, säger Edward Kairenius, försäljningschef SEAT Sverige.

Nya SEAT Leon e-Hybrid kan beställas hos alla svenska SEAT-återförsäljare.

*Läs mer om villkoren på seat.se