Sector Alarm är utsedda till Karriärföretag för femte året i rad

Sector Alarm har blivit utsedda till ett Karriärföretag 2020. Utmärkelsen delas ut av Karriärföretagen till de 100 arbetsgivare i Sverige som har högst kvalitet i sitt Employer Brandingarbete och som erbjuder unika karriär- och utvecklingsmöjligheter till studenter och yrkesverksamma. Det är femte året i rad som Sector Alarm får utmärkelsen som Karriärföretag.

I år löd motiveringen: Med ett brinnande intresse för sina medarbetare och deras utvecklingsmöjligheter arbetar Sector Alarm attraktivt med sitt Employer Brandingarbete. Genom intelligenta och kompetenta medarbetare och en sammanhållning inom organisationen utses härmed Sector Alarm till ett av Sveriges Karriärföretag 2020.

”Vi är otroligt stolta över att ha blivit utsedda till Karriärsföretag även 2020. Våra anställda och deras utveckling är vår största framgångsfaktor. Vi vill att alla vi anställer ska växa i bolaget och göra en Karriärsresa” Säger Sector Alarms HR-Direktör Trine Krohnstad

Sector Alarm har en stadig tillväxt vilket ständigt öppnar upp för nya tjänster och möjligheter. Under 2018 har 21 % av samtliga tjänster tillsatts internt och inte mindre än 60 % av ledartjänsterna har tillsatts internt.

Sector Alarm fokuserar på utbildning och kompetensutveckling genom organisationens egna utbildningsprogram Sector Way Academy. Där anställda går utbildningar dels för att lyckas i sitt dagliga arbete men också för att utvecklas för att kunna ta sig an nya utmaningar. Det finns bland annat en traineeutbildning för ledare inom försäljning med en tydlig karriärstege.

Även Employer Branding är en självklar satsning och Sector Alarm har jobbat strategiskt med frågan i många år. Att alla anställda känner en gemenskap, stolthet och arbetsglädje är utgångspunkten i arbetet. Sector Alarm har ca 600 anställda runt om i landet och att se till att alla känner en gemenskap och samanhållning är viktigt.

”Att alla anställda känner stolthet i att jobba hos oss och att de känner att vi jobbar gemensamt mot samma mål är otroligt viktigt för oss. Att vi har en hög arbetsglädje och har roligt på jobbet är det som gör att vårt arbetsgivarvarumärke så starkt fortsätter Sector Alarms HR-Direktör Trine Krohnstad

• Säkerhet

Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata bostäder och mindre företag. Sedan etableringen 1995 har företaget utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa med fler än 530 000 kunder och 2000 anställda. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Finland, Frankrike, Irland, Norge, Spanien och Sverige. Sector Alarm har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa.