Securitas Larm Plus kan styras helt och hållet genom en app

Securitas Larm Plus – nytt inbrottslarm för företag

I december lanserar Securitas ett uppdaterat inbrottslarmserbjudande: Securitas Larm Plus.
Ett komplett paketerat säkerhetssystem för medelstora och mindre företag.

Erbjudandet är en utveckling av Securitas larmpaket och innebär både förbättringar och förenklingar för såväl slutanvändaren som installatören och larmcentralen.

Med de nya paketerade fjärrservicetjänsterna Standard och Extra så finns hjälpen alltid nära via Securitas Operation Centers supportfunktioner och system för fjärrhantering.

Oavsett om det gäller en stressad situation som när sirenen behöver tystas, en ny användarkod behöver läggas in eller felavhjälpning så är Securitas operatörer beredda att hjälpa till.

Kunderna slipper onödiga kostnader för fysiska besök när passerkort behöver aktiveras, kortläsare programmeras eller när öppettider har förändrats så att den automatiska tillkopplingen behöver anpassas.

Systemet kan styras via telefonen med Securitas nya mobilapplikation Företagslarm.

Med den tillhörande appen kan kunden hantera det dagliga arbetet med system på distans, helt och hållet. Larmet kan till- och frånkopplas, larmsektioner kan stängas av och dörrar kan låsas eller låsas upp direkt i mobilen.

Jonas Braun, affärsutvecklare på Securitas Operation Center, beskriver det nya erbjudandet:

-Securitas Larm Plus är ett framtidssäkert, kostnadseffektivt och tryggt alternativ för företag.
Ett säkerhetssystem är oftast en tråkig men nödvändig investering i verksamheten, att välja ett professionellt system som ger förtroende och uppfyller det krav som till exempel försäkringsbolaget ställer kan många gånger bli kostsamt. Med Securitas Larm Plus och det tjänster som erbjuds får ni en certifierad lösning där fokus ligger på att sänka kostnaden genom effektivitet och moderna funktioner, inte genom teknik eller service till lägre kvalitet.