Securitas bevakar Smurfit Kappas fabrik i Gävle

Securitas Sverige AB och Smurfit Kappa har tecknat avtal gällande bevakning av företagets fabrik i Gävle. Avtalet gäller rondering och syftar till att skapa trygghet och underlätta för kunden, dygnet runt.

– Genom dialog har vi tillsammans kommit fram till vad deras behov är och hur vi kan tillgodose det alla timmar på dygnet. Rondering är kärnan i vår verksamhet och vi är stolta över möjligheten att få skydda Smurfit Kappas verksamhet, säger Daniel Nilsson, avtalsansvarig på Securitas.

Smurfit Kappa är det ledande företaget i Europa inom tillverkning av wellpappförpackningar, wellpappråvara och ”bag in box” och en av världens ledande producenter av pappersbaserade förpackningar. De täcker hela kedjan från papperstillverkning till design och produktion av säljande, effektiva och innovativa förpackningar och produkter i wellpapp och solidpapp. Förpackningarna är återvinningsbara, 100% biologiskt nedbrytbara och producerade på ett hållbart sätt, vilket förbättrar kundernas miljöavtryck. Företaget har ca 48 000 anställda på 355 produktionsenheter i 36 länder.

Avtalet trädde i kraft 2023-02-07 och löper över tre år.