Securitas fortsätter leverera säkerhetstjänster åt Electrolux efter förlängt avtal.

Securitas fortsätter leverera säkerhet till Electrolux Logistics AB

Sedan 1982 har Securitas levererat säkerhetstjänster åt Electrolux Logistics AB som är ett av Securitas äldsta samarbeten i Skaraborg. Nu har samarbetet förlängts och ett nytt avtal är tecknat på 60 månader.

Securitas har i flera år haft ett mångsidigt uppdrag till Electrolux som innebär att leverera stationärbevakning, ronderande bevakning, brandtjänster och teknik till företaget och dess personal. Idag utbildar Securitas kundens personal i HLR och sköter service av allt inom brandredskap och teknik. På plats svarar erfarna väktare för bevakning och inträdes- och behörighetskontroll. Under covid-19 har Securitas även bistått med temperaturkontroller av kundens besökare för att säkerställa och minimera smittspridning på anläggningen.

Niklas Samuelsson, avtalsansvarig på Securitas Sverige AB, ser fram emot det fortsatta samarbetet.

– Vi har samverkat ihop under en respektingivande lång tid. Jag är både glad och stolt över att vår resa tillsammans fortsätter och att vi kan utveckla säkerhetsarbetet i många år framöver.

Avtalet trädde i kraft 2021-04-01 och väntas löpa till 2026-03-31.