Securitas går in som operatör för Parkeringshus Linnéstaden i Kalmar

Securitas går in som operatör för Parkeringshus Linnéstaden i Kalmar

Securitas Sverige AB går in som parkeringsoperatör för Parkeringshus Linnéstaden i centrala Kalmar. Parkeringshuset rymmer ungefär 625 inomhusplatser, fördelat på 6 våningar samt ungefär 60 utomhusplatser. Utöver parkeringsövervakningen tillhandahåller Securitas mobila betaltjänster genom parkeringsapplikationer samt ett digitalt tillståndssystem där boende och hyresgäster köper sina parkeringstillstånd.

I avtalet ingår bland annat även löpande kontraktshantering, köhantering och kundtjänst. I kontraktshanteringen finns möjligheten att upprätta olika typer av parkeringstillstånd för boende, hyresgäster och företag. Detta är Kalmars första parkeringshus och genom ett dynamiskt arbetssätt kommer Securitas försöka möta och tillgodose kundens önskemål om justeringar och utveckling framöver.

– Kunden var i behov av en operatör som skötte hela kedjan från skyltning, övervakning och mobila betaltjänster till kontraktshantering och kundtjänst, vilket vi kan erbjuda och hjälpa till att utveckla. Detta bygger vidare på vår satsning inom parkering på Securitas och visar på att vi har en fungerande intern organisation som kan axla den komplexa uppgiften, säger Emil Poikela, avtalsansvarig på Securitas Sverige AB.

Avtalet trädde i kraft 2022-11-01.