SecuritasHome kopplar samman ditt hemlarm med det smarta hemmet. Foto: Securitas Sverige AB.

Securitas Hemlarm byter namn till SecuritasHome

Som ett led i en europeisk satsning byter nu Securitas Hemlarm namn till SecuritasHome. Larmkonceptet som går under det internationella namnet både i Belgien och Nederländerna har även fler länder i sikte i den europeiska lanseringen.

Förutom ett namnbyte är den uppdaterade lösningen ett resultat av ett nytt larmsystem som erbjuder kunderna mer än vad ett traditionellt hemlarm gör. SecuritasHome har ytterligare funktioner så som geografiska zoner, schemaläggning av belysning, rörelseaktiverad video och sammankoppling med lås och musikenheter i hemmet.
– Vi erbjuder våra kunder ett larmsystem som inte bara ökar tryggheten utan även förenklar vardagen. Plattformen gör det möjligt att koppla samman de olika funktionerna med personliga ”regler”. Det innebär i praktiken att du kan låsa, larma och slå av kaffekokaren med en enda knapptryckning i appen, säger Mathias Nilsson, ansvarig SecuritasHome, Sverige.

Larmsystemet lanserades vid årsskiftet 2018/2019. Dryga året senare har lösningen tagit ett kliv framåt och funktionerna som är integrerade i plattformen raderar gränsen mellan hemlarm och ett smart hem.
– Vi vill låta kunden dra nytta av båda delarna i en och samma app. Man kan komplettera vårt erbjudande med fler typer av detektorer och hårdvara numera och SecuritasHome är ett bra exempel på det, avslutar Mathias Nilsson.

Mer info:
SecuritasHome bygger på en plattform framtagen tillsammans med den internationella larmjätten Alarm.com med fler än 6 miljoner användare och 80 miljoner uppkopplade enheter. Basen för SecuritasHome:s framgång är Securitas Larmcentral och säkerhetsföretagets väktarorganisation. En av styrkorna med plattformen är att den stödjer z-wave, som gör det möjligt för kunden att ansluta enheter som köpts via andra tillverkare, så som den vanliga elektronikhandeln, Sonos eller IKEA.

Har du några frågor eller vill veta mer om SecuritasHome? Kontakta Mathias Nilsson, ansvarig SecuritasHome på 010-470 14 65.

Läs mer om SecuritasHome här: https://www.securitashome.se/