Securitas ingår samarbete med NorDan

Securitas ingår samarbete med NorDan

Securitas Sverige AB och NorDan som är en stor aktör inom byggmaterialsbranschen ingår samarbete. Syftet är att leverera en ännu bättre helhetsupplevelse för våra gemensamma kunder där det elektroniska dörrlåset ID lock från NorDan går att integrera med Securitas hemlarmskoncept – SecuritasHome. Tillsammans skapar detta möjligheten att styra dörrlås eller andra säkerhetsinstallationer såsom övervakningslarm från en säker plattform. Samarbetet med NorDan lyfter fram och visar hur SecuritasHome och NorDans produkter tillsammans kan öka tryggheten i hemmet.

– Avtalet med NorDan bygger på båda företagens intresse när det gäller att ha kunden i fokus, och där säkerhet och modern design möts, säger Samuel Lagärde, Säljchef på Securitas Sverige.

Avtalet trädde i kraft 2023-08-31.