Securitas levererar parkeringstjänster till Eslövs Bostads AB

Securitas levererar parkeringstjänster till Eslövs Bostads AB

Securitas Sverige AB har ingått nytt avtal med Eslövs Bostads AB gällande parkeringsförvaltning och mobilitetstjänster för cirka 1 400 parkeringsplatser. Företaget är en befintlig kund till Securitas och avtalet leder till ett fortsatt arbete tillsammans. Leveransen av produkter och tjänster innebär att Securitas får ett helhetsgrepp kring kontraktshantering, uthyrning, köhantering och integrerad laddning av elbilar för både kontraktskunder och publik laddning. I avtalet ingår även 1st Line Support, vilket innebär att eventuella frågor från Eslövs Bostads kunder går via Securitas.

Eslövs Bostads mål var att anlita en operatör med kapaciteten att ta ett helhetsansvar för en digitaliserad och automatiserad kontraktshantering, vilket ledde till avtalet med Securitas. Emil Poikela, Key Account Manager på Securitas, är stolt över det fortsatta samarbetet tillsammans med bostadsbolaget.

– Kunden har ställt krav på sofistikerade system, där flexibilitet, automatisering och transparens har varit viktigt. Jag är stolt över att vi på Securitas ständigt kan både nå och överträffa kundernas krav, så som i detta avtal. Det är roligt att få fortsätta utveckla samarbetet med Eslövs Bostads, och få chansen att leverera den helhetslösning inom parkeringssegmentet som vi har kapacitet och kunskap för. Det är ett viktigt lokalt samarbete som vi är stolta över, säger han.

Avtalet trädde i kraft 2024-04-01 och gäller i upp till fem år.