Securitas fortsätter att skydda Regeringskansliet efter förlängt avtal.

Securitas och Regeringskansliet förlänger avtal avseende säkerhet och bevakningstjänster

Securitas har sedan fyra år levererat säkerhetstjänster åt Regeringskansliet i form av väktare och skyddsvakter. Dessa har svarat för bland annat bevakning och inträdes- och behörighetskontroll. Nu är säkerhetsföretaget och myndigheten överens om att förlänga samarbetet. Securitas fortsätter att tillhandahålla tjänsterna i 20 månader efter att det nytecknade avtalet träder i kraft 1 mars 2020.

Regeringskansliet är en statlig förvaltningsmyndighet som bedriver verksamhet i ett flertal fastigheter i centrala Stockholm.

Joachim Källsholm, vd för Securitas i Sverige, kommenterar:

- Jag är väldigt glad över att vi nu nått en överenskommelse om att förlänga vårt uppdrag för Regeringskansliet. Det är ett kvitto på att vi har gjort allt vi kan för att leverera så bra säkerhet som möjligt för en enormt viktig kund.