​Securitas har tecknat avtal avseende försäljning av brandredskap för kommunala verksamheter i Norrköping och Linköping.

Securitas tecknar omfattande avtal för brandredskap med tillhörande service

Securitas har tecknat avtal avseende försäljning av brandredskap med tillhörande service för kommuner och kommunala bolag i den så kallade fjärde storstadsregionen; Norrköping och Linköping med närliggande områden.

Avtalet trädde i kraft den 1 november 2020 och gäller för Linköpings kommun, Norrköpings kommun, Norrevo fastighet AB, Norrköpings Hamn AB, Norrköpings Airport AB, Valdemarsviks kommun, Söderköpings kommun och Finspångs kommun. Avtalet är tecknat på två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

-Vi är glada och stolta över att få hjälpa kommuner och kommunala bolag i området med deras brandskydd och att göra invånare och besökares vardag säkrare. Vi har idag en omfattande verksamhet inom Brand och Räddning i regionen, vilken ytterligare stärks genom detta uppdrag, säger Christian Olsson, Key Account Manager på Securitas.

Securitas är en helhetsleverantör inom brand och räddning och erbjuder allt från förebyggande brandskydd, räddningsinsatser och utbildning inom brandskyddsarbete och växer stort inom segmentet.