Smedjebackens kommun arbetar med Security Solution AB

Smedjebackens kommun väljer att samarbeta med Security Solution AB i genomförandet av de systemsäkerhetsanalyser som ska ingå i Smedjebackens kommuns förebyggande säkerhetsarbete.

Security Solution AB har fått detta förtroende då säkerhetsrådgivare på företaget har mångårig erfarenhet av att planera och leda systemsäkerhetsanalyser.

Systemsäkerhetsanalyser genomförs för att identifiera och värdera risker inom ett utvalt IT-system. Till varje risk knyts sedan en eller flera brister (sårbarheter) som kan ligga till grund för att riskerna inträffar eller som på något sätt kan påverka riskernas utfall. Steg tre innebär att föreslå åtgärder som effektivt reducerar/eliminerar bristerna till en acceptabel nivå.

De säkerhetsrådgivare som genomför analysen kommer att använda sig av IT-stödet AUDITsolution som är ett dokumentationsstöd för nulägesanalyser.

• auditsolution
  • nulägesanalyser