Socrates Education Game™ lär dig om informationssäkerhet på ett nytt sätt!

Socrates Education Game™ är ett nytt, unikt, webbaserat och interaktivt utbildningsprogram med fokus på utvalda delar av svensk ISO-standard för informationssäkerhet. Socrates kan även anpassas gentemot andra standarder och regelverk eftersom utbildningen är gjord för att lätt kunna tillämpas.

Du kommer bland annat lära dig vad du ska göra om du får virus på din dator och att hantera suspekta mail, samtidigt som du har roligt!

Socrates Education Game™ är till för alla organisationer och företag som vill förmedla regelverk och policy till sina medarbetare, på ett enkelt och tilltalande sätt. Socrates Education Game™ är skapat för att hjälpa till att belysa och tydliggöra misstag i en kontrollerad miljö; om utbildningsdeltagaren inte följer reglerna så kan eventuell skada förebyggas redan innan den har inträffat! Socrates Education Game™ ger alla medarbetare möjlighet att lära sig skydda företagets information i en unik spelmiljö. Du väljer själv en spelkaraktär som du använder för att ta dig igenom olika spelscenarion via olika spelmoment på din arbetsplats. Om du någon gång känner dig osäker på hur du skall ta dig igenom ett scenario, kan du stanna utbildningen och gå till biblioteket som är fyllt med företagsspecifika regelverk, för att tydliggöra aktuellt utbildningsscenario.

Som administratör har du flera olika möjligheter att följa utbildningsdeltagarnas prestationer samt att sammanställa hela organisationens utbildningsresultat. Som användare kan du efter avslutad utbildning se ditt eget resultat och övergripande jämföra resultat med den utbildningsgrupp du tillhör. Utbildningen finns i dagsläget att tillgå på svenska och på engelska.

För att testa en demo klicka på länken nedan eller gå in på vår hemsida.