Designad för att hålla

Designad för att hålla

På Segers arbetar vi på många olika sätt för att möta våra kunders önskemål. Därför erbjuder vi alltid möjligheten att skräddarsy och anpassa sina arbetskläder. Oavsett om man köper en specialanpassad produkt eller från standardsortimentet tillverkas, tvättestas, kemikaliekontrolleras och prissätts de på ett rimligt sätt – i alla led.

När kunden får vara med och ta fram sin unika kollektion ökar den emotionella hållbarheten, vilket gör att man vill använda plaggen länge. Samtidigt är grunden i vår affär i linje med slowfashion, alltså att jobba med tidlös design och god kvalitet. Denna kombination är ett vinnande koncept för att plagg ska hålla över tid. Vår process börjar med att vi lyssnar in och försöker förstå kundens behov. Med hjälp av de många byggstenar vi har kan vi tillsammans skapa en unik kollektion som passar kundens önskemål.

I Segers gömmor har vi mängder av modeller som vi kan plocka fram för att inspireras av. Där finns allt från komönstrade kockbyxor och färggranna klänningar med yvig blomsterbrodyr till mer subtila varianter av plagg i olika modeller och material. Julia som är teknisk produktchef berättar att uppdragen som kommer in från kunder ser olika ut från gång till gång.

– Ibland utgår vi exempelvis från en klassisk skjorta och leker med material och färg eller detaljer som knappar och sömmar. Men det handlar inte alltid om det estetiska, vi får också uppdrag från kunder som vill ha en miljömässigt hållbar variant av en äldre kollektion. Så att de kan fasa in nytt utan att det går stick i stäv med befintlig kollektion.

En trend vi ser just nu är att många efterfrågar sportiga plagg som är sköna och funktionella. I den typen av kollektioner arbetar vi med stretch och material som andas. I Segers värld finns det inga begränsningar för vad man kan åstadkomma med nål, tråd och en nypa fantasi.

Mia Kinn

Presskontakt Marknadschef 033-23 10 18

SEDAN 1943.

En dag i Borås 1943 bestämde sig Gustav Segerqvist för att sluta sitt jobb som snickare. Han köpte en cykel och en resväska och gav sig ut till byarna runt omkring för att sälja kläder. Efter några år införskaffades ett kontor och några sömmerskor anställdes. Segers Fabriker var fött. Idag är vi ett familjeföretag i tre generationer, med samma filosofi som 1943 – att utveckla snygga och funktionella arbetskläder som håller länge.

Med Segers har du full kontroll från start till mål. Vi äger våra egna produktionsanläggningar i Ukraina och
Pakistan, med lager och logistik i Estland. Rätt plagg vid rätt tidpunkt, producerade på ett schysst sätt.Kvalitet- och produktionskontroll sker från huvudkontoret i Borås.

Segers Fabriker AB
Företagsgatan 30