Vår hållbarhetssida berättar om en del av vår själ och vår drivkraft

På vår webbsida finns nu ett nytt avsnitt – det handlar om vårt kvalitetsarbete, som pågår varje dag. Det har rubriken Hållbarhet. Där berättar vi om– vad vi har gjortvad vi gör varje dag och om de utmaningar vi har och ser framför oss.

Det här är naturligtvis inget unikt, många företag pratar om hållbarhet på sina webbsidor. Vissa gör det som en del av ett seriöst arbete, andra främst för att sminka sig en smula. För oss är hållbarheten central för hela verksamheten. Vi ser på den här nya webbsidan som en del av vår avsiktsförklaring – det här är bara början.

I skuggan av de senaste klimatförhandlingarna i Doha, som ledde till noll och intet, blir det allt mer uppenbart att det faller på näringsliv, privatpersoner och offentlig verksamhet att driva på klimatarbetet. Gör inte vi det så gör tydligen ingen det. Förhoppningsvis kan vi tillsammans i olika konstellationer, på personlig och organiserad nivå, påverka så att vi dels rör samhället åt rätt håll, dels får till nya och lyckade förhandlingar.

Gå gärna in på vår nya hållbarhetssajt och berätta sen för oss vad du tycker - varför inte på FacebookTwitter eller i kommentarfältet här i bloggen.

Kristina Nilsson