ANDERS PERTUN BLIR NY ORDFÖRANDE FÖR SVENSKA SPAHOTELL

Vid Svenska Spahotells årsmöte på Stenungsbaden Yacht Club valdes på söndag kväll Anders Pertun, VD på Selma Spa, till ordförande. Anders tar över efter Carina Wallberg.

Föreningen hade vid senaste årsskiftet 37 medlemmar.

Föreningen Svenska Spahotell bildades i augusti 2004 som en fristående förening, med krav på att dess medlemmar ska vara anslutna till Visita - Svensk Besöksnäring (tidigare SHR).

-  Det är ett stort förtroende att få leda denna verksamhet säger Anders. Det är otroligt inspirerande att jobba i en styrelse med representanter för de ledande i spabranschen, jag tror att Selma Spa kan bidra med mycket men naturligtvis har vi minst lika mycket att lära avslutar Anders från Stenungsund.

Svenska Spahotell är en förening för svenska högkvalitativa anläggningar med spaverksamhet.
För medlemskap i föreningen krävs att man uppfyller samtliga uppställda kriterier inom de fyra hörnstenarna rörelse, vila, näring och beröring.
För hotellgästen är därmed en anläggnings medlemskap en garanti att det finns ett högklassigt utbud av behandlingar och aktiviteter samt att dessa utförs av välutbildad personal. Föreningen vill också verka för ett hållbarhetsperspektiv inom spabranschen.

www.svenskaspahotell.se
www.selmaspa.se