SUCCÉSOMMAR PÅ SELMA SPA!

Sommaren har överträffat alla förväntningar, förmodligen har de svala sommartemperaturerna varit bra för oss. - säger Anders Pertun VD.

Flera stora arrangemang i Sunne har också hjälpt upp beläggningssiffrorna. Pistol SM, Schack SM och Jaktmässan har betytt mycket. I skrivande stund är hotellet i princip fullbelagt med fotbollsspelare från Europa och USA.

Selma Spa har haft en beläggning på 80% i juli jmf med 37% förra året! Antalet gästnätter blev 7.908 jmf med 4.400 förra året.

Anders berättar vidare att han är nöjd även med första halvåret. Beläggningen har ökat från 38% till 47%, omsättningen är upp med 18% till 42 miljoner kronor.

Hösten ser bra ut, bokningsläget är starkt resten av året, 56% bättre jmf med motsvarande period förra året.

Vi satsar vidare på vårt koncept med träning både för klubbmedlemmar och hotellgäster säger Pertun, flera nya träningspass tillkommer under hösten b.la. MAS, med fokus på muskelaktivering och styrka.

• hotell
  • nordic choice hotels
  • handelskammaren
  • visitvärmland