Åk på bilsemester och hyr hus utomlands!

Åk på bilsemester och hyr hus utomlands!

Drömmer du dig bort till en skön solstol och utsikt över ett azurblått kristallklart hav och en horisont som aldrig tar slut? Kanske ägnar du dagen åt att slöläsa sommarens deckarhit mellan de svalkande doppen i havet, eller bygger sandslott med barnen samidigt som du borrar ner fötterna i den vita puderlena sanden. När du går och lägger dig på kvällen efter att ha njutit av en molnfri dag och en härlig kväll med nära och kära, har du fortfarande ingen kofta eller långbyxor på dig. En sprudlande glädje och ett inre lugn infinner sig. Du är glad över att ni valde att hyra just detta hus utomlands! Du googlade runt ett tag på nätet efter reseinspiration innan ni väl bestämde er. Toscana, Marbella, Kroatien, Italienska rivieran och Franska rivieran var alla lockande alternativ, innan ni hittade ett perfekt semesterhus för er att boka genom Sembo.

Ett tag funderade ni på att boka ett av alla billiga flyg som finns att välja mellan och hyra en bil på plats, men valde till slut att göra resan till en del av semestern. Er bilsemester eller roadtrip som ni hellre vill kalla det, har gått som på räls hittills. För bästa roadtrip upplevelsen laddades bilen full med sällskapsspel, gott snacks och specialgjorda spotifylistor med namn som ”Roadtrip 2016” som skulle ta er genom Europa. En blandad kompott av både äldre nostalgilåtar och nya sommarhits att sjunga med i, kommer skapa massor av nya minnen.

När ni lämnar Sverige bakom er med Stena Lines färja från Trelleborg till Sassnitz blommar semesterkänslan ut fullständigt. Ni njuter av en god lunch och gör ett par klipp i färjans bordershop.

Efter en liten omväg för att göra ett övernattningsbesök i den vackra staden Prag som ni länge velat se, styr ni om kursen och kommer äntligen fram till det hus ni ska kalla hem för en vecka. Nervositeten du kände innan försvinner som genom ett trollslag när ni äntligen kommer fram. Semesterhuset är från tidigt 1900-tal och känns genuint. Det är restaurerat tidsenligt och fräscht precis som bilderna på Sembos hemsida visade. Omgivningen är så magiskt vacker och du längtar efter att utforska området!

Plötsligt ringer telefonen och väcker dig abrupt ur dagdrömmen. I samma veva kanske du tittar ut och ser att det regnar. Du blir påmind om förra sommaren när tunna kläder, strålande sol och lata dagar på stranden fick bytas ut mot varma kläder och en hel del inomhusaktiviteter.

Kom in och titta på Sembo.se och gör verklighet av just din dagdröm bara genom ett par klick! Kanske var det din drömsemester vi precis beskrev, men oavsett hur den ser ut kan du hitta det ultimata boendet och transportsättet för just dig.

Andreas Elmgren

Presskontakt Chief Operating Officer +46 709 436561
Stina Mander

Presskontakt Head of People and Communication HR & Communication 0732362414
Bruno Träthaug

Presskontakt Business Area Director Nordbeds +34600809175
Petra Birkhofer

Presskontakt Head of sales & marketing
Jari Virtanen

Presskontakt Chief Executive Officer +46 708 195966

Sembo - a new way to travel

Sembo strävar efter att vara just det här – någonting mer än bara en bokning för en övernattning, flygresa eller semester. Med att förenkla vägen från hur du väljer hotell, semesterhus eller flyg till att du har allt du behöver för att göra din nästa resa till din bästa någonsin. Hos oss finner du inte bara inspiration utan skräddarsyr din resa snabbt och enkelt, och bokar endast med ett klick. Välj mellan över 300 000 boendetyper världen över, kombinera med en bilresa med färja eller ta flyget. Vi är partner med nästan alla världens flygbolag.

Sembo | Stena Line Travel Group AB