Barnens favoritutflykter i Europa

Barnens favoritutflykter i Europa

Nöjespark, badland, zoo eller sommarland. Nu kan du ta med dina barn på en upplevelse de sent kommer att glömma. Här listar Sembo barnens favoritaktiviteter i Europa.

Nu kan du göra dig redo för stora upplevelser för hela familjen. Sembo har letat upp badlandskap, djurparker och nöjesparker som alla passar för några dagars resa – och fått toppoäng av besökarna.

Badland

Vajande palmer, tropisk värme, sandstränder och massor av vattenskoj för både barn och vuxna. Populära badland både i Danmark och Tyskland.

·  Lalandia i Danmark: Skandinaviens största badland – nära Legoland.

·  Weissenhausser strand: Tysklands största semesteranläggning med massor av aktiviteter för barn och vuxna.

·  Tropical Island i Tyskland: Gigantisk inomhusbad med vattenfall och lagun.

Nöjesparker

Åk runt med skräckblandad förtjusning i en hisnande karusell eller kör ett varv med de lite lugnare tuff-tuff-tågen och utmana sedan barnen på femkamp med bollkastning och prickskytte.
Efter ett par timmar i en nöjespark blir du garanterat som barn på nytt.

·  Disneyland Paris i Frankrike: Den stora barnfavoriten som lockar miljoner varje år.

· Legoland i Danmark: 60 miljoner legobitar står för underhållningen.

·  Park Hansa i Tyskland: Här finns 125 attraktioner, de flesta passar alla i familjen. Även elva temavärldar som väntar på att bli utforskade.

Djurparker

Varför inte åka på en härlig safaritur i en jeep och träffa tigrar, lejon och elefanter. Här hittar du de bästa djurparkerna med de mest spännande djuren.

· Zoo i Köpenhamn, Danmark: Parken med över 3 000 djur

· Skånes djurpark, Sverige: Möt både vilda och tama djur i vacker svensk natur.

Sommarland

Solsken, bad, lek och skratt. På ett sommarland kan barnen leka av sig, åka karuseller och bada i sköna pooler. Ett par dagar räcker långt. Det behövs egentligen inget mer för att semestern ska bli perfekt.

· Djurs Sommerland i Danmark: Skandinaviens största med över 60 åkattraktioner.

· Heidepark: Norra Tysklands mest populära sommarland. Vattenattraktioner, karuseller och shower.

Andreas Elmgren

Presskontakt Chief Operating Officer +46 709 436561
Stina Mander

Presskontakt Head of People and Communication HR & Communication 0732362414
Bruno Träthaug

Presskontakt Business Area Director Nordbeds +34600809175
Petra Birkhofer

Presskontakt Head of sales & marketing
Jari Virtanen

Presskontakt Chief Executive Officer +46 708 195966

Sembo - a new way to travel

Sembo strävar efter att vara just det här – någonting mer än bara en bokning för en övernattning, flygresa eller semester. Med att förenkla vägen från hur du väljer hotell, semesterhus eller flyg till att du har allt du behöver för att göra din nästa resa till din bästa någonsin. Hos oss finner du inte bara inspiration utan skräddarsyr din resa snabbt och enkelt, och bokar endast med ett klick. Välj mellan över 300 000 boendetyper världen över, kombinera med en bilresa med färja eller ta flyget. Vi är partner med nästan alla världens flygbolag.

Sembo | Stena Line Travel Group AB