Sembo lanserar hundvänliga roadtrips

Sembo lanserar hundvänliga roadtrips

Nu satsar Sembo på en ny målgrupp - hundar och erbjuder färdiga roadtrips där familjens fyrbenta vän är välkomna.

I maj lanserade Sembo en ny och på resemarknaden en helt unik bokningsupplevelse där resenären kan boka sin bilsemester utifrån i förväg sammansatta teman och förslag.
Nu adderas ett nytt tema: Dog Friendly.

Många har under pandemin utökat sina familjer med en ny medlem och statistik från Jordbruksverket visar drygt 75 000 nyregistreringar av hundar i hela landet mellan april 2020 och mars 2021, vilket är en ökning med 19 procent jämfört med samma period året innan. Något nu Sembo tagit fasta på.

“Sembo har under många år kunnat erbjuda hotell där husdjur är välkomna. I takt med att allt fler har skaffat sig en valp har vi upplevt att efterfrågan på hundvänliga hotell under semester har ökat. Därför tycker vi det är extra roligt att erbjuda ett nytt koncept med hundvänliga roadtrips” , säger Andreas Elmgren, COO på Sembo.

I sviterna av covid-19 förväntas bilsemestern vinna ytterligare mark som en populär semesterform och med bilen på semestern är det extra enkelt att även kunna ta med sin lurviga vän.

Till att börja med lanseras 10 olika Dog Friendly roadtrips i Sverige, Danmark, Tyskland och Polen där hunden på hotellet har sin egna säng, mat- och vattenskålar och leksaker.
Utöver detta tipsas hundägaren bl.a. om områden där hunden kan vara okopplad, stränder där de kan bada och restauranger där de får följa med.

“Vi ser fram emot att hjälpa våra hundfamiljer att kunna ge sig ut på vägarna i Sverige och resten av Europa”, säger Andreas Elmgren.

Totalt erbjuder Sembo drygt 125 olika roadtrip-förslag med olika teman att välja bland och utbudet utökas hela tiden.

Alla förslag innehåller minst två hotellvistelser och priserna är baserade på två personer. Utifrån detta kan resenären själv skräddarsy sin resa och addera fler resenärer, lägga till ytterligare boenden och anpassa datum.