Semcons styrelseordförande har förvärvat 325 000 aktier i Semcon AB

Styrelseordförande Christian W. Jansson har förvärvat 325 000 aktier i Semcon AB, vilket ger ett samlat innehav, direkt och indirekt, av 504 000 aktier. Vidare har Christian W. Jansson ett konvertibelt lån på 1 500 000 kronor vilket konverteras i juni 2006. Efter konvertering kommer Christian W. Jansson innehav att uppgå till 546 857 aktier eller 3,05 % av samtliga aktier. För mer information kontakta: Christian W. Jansson, Ordförande i styrelsen för Semcon AB 070-995 02 01 Semcon är 1 700 nyfikna och energiska människor som brinner för att skapa smarta och effektiva IT-lösningar, användarvänlig teknikinformation samt designar, konstruerar, utvecklar och omvandlar produktidéer till försäljningssuccéer. Semcon finns idag i Sverige, Australien, Danmark, Kina, Malaysia, Norge, Storbritannien och Ungern, samt via partners i Belgien, Frankrike, Grekland, Holland, Portugal och Spanien. Semcon omsätter 1,5 miljarder kronor (2005) och är noterat på Stockholmsbörsens Attract-40-lista.

Per Nilsson

Presskontakt Kommunikations- och marknadschef 0739-737200