Nya in-ear-ploppar för finsmakare!

Sennheiser lanserar nu sin nya IE-serie av professionella plopp-lurar avsedda för användare med extra stora krav på ljudkvalité och passform.   Den superlyxiga IE 8 har tagit marknaden med storm bl.a. för den unika egenskapen att man installerat ett filter - där man fysiskt kan ändra inställningen av bas direkt på luren, med hjälp av den medföljande skruvmejseln. IE 8 är en milstolpe inom tillverkning av plopp-lurar. Samtliga nya modeller (IE 6, IE 7 och IE 8) är mycket kraftfulla och slitstarka med Kevlar® kabel och garanterar en fantastisk ljudupplevelse.

IE 6 levererar med sina kraftfulla neodynium magneter ett stort ljud med en något förhöjd basåtergivning. Dämpningen av omgivande ljud är mycket god. Adaptrar för bästa passform i örat medföljer (small, medium och large).
Frekvensomfång 10 Hz -18 kHz
Kontakt 3.5 mm,vinklad

IE 7 är en högkvalitéts lur med en exakt och balanserad ljudåtergivning. IE 7 är optimerad för professionell monitorering och lämpar sig utmärkt för Sennheisers uppskattade In-Ear-Monitor system för musiker och artister ew 300 IEM men också för iPods, iphones, DVD och CD spelare. Ett stort kit av tillbehör medföljer. IE 7 har belönats (2009) med en "IF product design award".
Frekvensomfång 10 Hz - 19 kHz
Kontakt 3.5 mm,vinklad

IE 8 är flaggskeppet i IE serien och en milstolpe inom denna typ av plopp-lurar. Med sin unika teknologi ges användaren möjlighet att själv finjustera bas-återgivningen direkt på luren. Ett stort kit av tillbehör medföljer.
Läs mer här om hur man justerar och hanterar IE 8 på bästa sätt.
Frekvensomfång 10 Hz - 20 kHz
Kontakt 3.5 mm, vinklad

Samtliga modeller finns för omgående leverans!

Vill du inte längre ha detta nyhetsbrev - skicka ett email till:
sweden@sennheisernordic.com

The Sennheiser Group, with its headquarters in Wedemark near Hanover, Germany, is one of the world's leading manufacturers of microphones, headphones and wireless transmission systems. The family-owned company, which was established in 1945, recorded sales of over €395 million in 2007, 83% of which were generated abroad. Sennheiser employs almost 2,000 people worldwide, around 55% of whom are in Germany. Sennheiser has manufacturing plants in Germany, Ireland and the USA, and is represented worldwide by subsidiaries in France, Great Britain, Belgium, the Netherlands, Germany, Denmark (Nordic), Russia, Hong Kong, India, Singapore, Japan, China, Canada, Mexico and the USA, as well as by long-term trading partners in many other countries. Also part of the Sennheiser Group are Georg Neumann GmbH, Berlin (studio microphones), K + H Vertriebs- und Entwicklungsgesellschaft mbH (Klein + Hummel studio monitors, installed sound) and the joint venture Sennheiser Communications A/S (headsets for PCs, offices and call centres).

• ploppar
  • snäckor