Sennheiser HD 800 ny high-end hörlur!

Den nya premium modellen i Sennheisers HD serie lanserades i Las Vegas den 7 januari 2009. Den nya HD 800 med sin öppna konstruktion levererar en otroligt detaljerad ljudbild och ger ett luftigt och oansträngt intryck med stor dynamik. Den följer traditionsenligt Sennheisers exceptionella krav på att leverera kvalité och prestanda utöver det vanliga. En ny typ av membran har tagits fram med en storlek på hela 56 milimeter. Den nya patenterade "ringdesignen" till membranet minimerar distorisionen trots det faktum att membranet är det största bland alla dynamiska hörlurar på marknaden. Resultatet är imponerande. HD 800 har en enorm brillians i det högre registret, en distinkt bas och exceptionell klarhet. Frekvensomfånget är hela 6 - 51,000 Hertz och total harmonisk distorsion på mindre än 0,02 procent (vid 1 kHz och 100 dB ljudtrycksnivå). Det ska kännas som om man sitter i en konserthall eller befinner sig på en Jazz klubb när man avnjuter musik i ett par HD 800. Genom att vinkla ljudvågen i 45 grader mot örat, i kombination med övriga tekniska lösningar åstakommer man bl.a. denna känsla. Designen på HD 800 är futuristisk och den sköna komforten med Japansk Alcantra i öronkuddarna är extra vänligt mot örats skinn och samtidigt lätt att rengöra. Alla övriga material är noggrannt utvalda och testade för att inte lämna några frågetecken efter sig. Med nya HD 800 följer Sennheiser traditionen efter den legendariska "Orpheus". HD serien innehåller också sen tidigare avancerade hörlurar som erbjuder det ultimata inom ljudreproduktion.

Pris: Ännu ej fastställt
Lansering på marknaden: April 2009
Bilder finns att hämta
här

Vill du inte längre ha detta nyhetsbrev - skicka ett email till:
sweden@sennheisernordic.com

The Sennheiser Group, with its headquarters in Wedemark near Hanover, Germany, is one of the world's leading manufacturers of microphones, headphones and wireless transmission systems. The family-owned company, which was established in 1945, recorded sales of over €395 million in 2007, 83% of which were generated abroad. Sennheiser employs almost 2,000 people worldwide, around 55% of whom are in Germany. Sennheiser has manufacturing plants in Germany, Ireland and the USA, and is represented worldwide by subsidiaries in France, Great Britain, Belgium, the Netherlands, Germany, Denmark (Nordic), Russia, Hong Kong, India, Singapore, Japan, China, Canada, Mexico and the USA, as well as by long-term trading partners in many other countries. Also part of the Sennheiser Group are Georg Neumann GmbH, Berlin (studio microphones), K + H Vertriebs- und Entwicklungsgesellschaft mbH (Klein + Hummel studio monitors, installed sound) and the joint venture Sennheiser Communications A/S (headsets for PCs, offices and call centres).

• hörlurar
  • bäst i test