Pressmeddelande -

Virtuell visning av Soltis och konfigurator för pergola: Serge Ferrari Group lanserar online-lösningar för marknadsföring av solskydd

För att hjälpa kunderna att välja rätt produkt presenterar Serge Ferrari två nya online-lösningar: en som låter användare visualisera sitt pergolaprojekt i 3D, och en annan som presenterar alla Serge Ferraris nya produkter i sitt sammanhang – i en kontorslokal för proffs eller i ett enskilt hem för privata användare.

Virtuell visning
Den virtuella visningen ger både proffs (arkitekter, ingenjörer, föreskrivare, tillverkare, installatörer) och privatkunder möjligheten att utveckla sitt projekt genom att se hur Serge Ferraris innovativa lösningar kan används i en kontorsbyggnad eller enskilt hem. Den ger insyn i estetiken och de tekniska fördelarna av ett komplett utbud av solskyddslösningar (inomhus- och utomhusväv, solsegel, sidogardiner etc.) genom en
unik och uppslukande upplevelse.

Den virtuella visningen finns på gruppens webbplats och är tillgänglig för två användarprofiler: yrkesverksamma och enskilda husägare. Användaren kan manövrera invändigt och utvändigt, från ett rum till ett annat, och upptäcka Serge Ferraris produkter och deras olika egenskaper under vägen.

Den virtuella visningen introducerar Serge Ferraris senaste solskyddsprodukter och deras oöverträffade egenskaper (estetik, hållbarhet, reglering av naturligt ljus och temperatur för visuell och termisk komfort, etc.).

Med etiketten “Designad för arkitekter, gjord för ditt hem”, betonar den virtuella visningen egenskaperna för Serge Ferraris produkter, som är utformade för att möta behoven hos både yrkesverksamma, som arbetar med de mest komplexa projekten, och enskilda kunder i deras dagliga liv.

Konfigurator för pergola
För att stödja lanseringen av Soltis Veozip - den nya utomhusväven designad speciellt för zip-system på fasader och pergolaväggar - har Serge Ferrari Group utvecklat en konfigurator (tillgänglig för både yrkesverksamma och privata kunder) som gör det möjligt för användare att matcha väven med färgen på deras fasad och pergolastomme. Detta verktyg gör det möjligt att testa någon av alla de färger som finns tillgängliga i sortimentet (inklusive förslag baserade på RAL-färgen på deras dörr- och fönsterkarmar)
och visa en 360 °-rendering av dess design.