ServiceScore® - Den största samlade mätningen av service i Sverige

Flygbussarna bäst på service enligt svenskarna i ServiceScore 2022

Reseföretagen på land får bättre betyg än reseföretagen i luften

I ServiceScore® har vi sedan 2013 mätt hur svenska folket upplever den service och det kundbemötande som de får från företag. I kategorin transporter i på marken ingår bussföretagen, företag inom spårbunden trafik och kollektivtrafiken på den svenska marknaden. Sedan mätningarnas start 2013 har företag inom denna kategori lyckats förbättra sin upplevda service och till skillnad från flygbolagen fortsätter trenden uppåt även i 2022 år mätning.

Vinnare i kategorin är Flygbussarna som med en liten marginal besegrar vinnarna under flera tidigare år Arlanda Express. På tredje plats kommer MTRX.

Studien visar även att SJ och Kollektivtrafiken har mycket höga siffror när det gäller kunder som upplever att de får service under eller klart under sina förväntningar. För SJ för Kollektivtrafiken är det 22 %, drygt en av fem, som anser detta.