ServiceScore® - Den största samlade mätningen av service i Sverige

Viking Line bäst på service till sjöss

Rederierna har undvikit att gå på grund i sina kundrelationer!

ServiceScore® har sedan 2013 årligen mätt hur svenska folket upplever att företag i över 20 kategorier bemöter dem och ger dem service utifrån sina förväntningar. En av dessa kategorier är transporter till sjöss och omfattar de större rederierna som bedriver passagerartrafik.

Av de fyra kategorier som omfattar resor i någon form är denna den som får bäst betyg av svenska folket när det gäller serviceupplevelsen och den enda som återfinns på den övre halvan av samtliga kategorier.

Sedan starten av mätningarna 2013 är det också en kategori som ständigt har förbättrat serviceupplevelsen år för år.

Vinnaren 2022 är Viking Line som därmed försvarar sin placering från 2019. Viking Line hade en god marginal till övriga rederier där Tallink Silja är nummer två och Stena Line nummer tre i ServiceScore® 2022.