Setterwalls expanderar - tar in ny delägare inom miljö

Setterwalls expanderar - tar in ny delägare inom miljö

Setterwalls advokatbyrå stärker upp antalet delägare på Stockholmskontoret med advokaten Tove Skärblom. Tove är verksam inom miljö- och energifrågor och med sin unika marknadsposition är hon ett uppskattat och viktigt tillskott till Setterwalls delägarkrets.

I början av nästa år tillträder Tove Skärblom som ny delägare inom Setterwalls miljö-och energigrupp. Med tio års erfarenhet på byrån är hon ett välkänt ansikte internt och har under sin tid på Setterwalls erhållit stor expertis kring rådgivning inom både miljö- och energifrågor.

– Det är fantastiskt roligt att välkomna Tove Skärblom som delägare. Tove valde att börja sin karriär hos just oss för att få arbeta med de bästa inom miljörätt, och hon har utvecklats till en mycket vass advokat som tar det naturliga steget att bli partner. Tove kommer med sitt driv, sin djupa kunskap och sin affärsmässighet att bli mycket viktig både för oss och för klienterna, säger Henrik Kjellander, Executive Partner på Setterwalls.

Ett stort fokus för Tove Skärblom har varit tillståndsprövningar, frågor rörande förorenade områden och att vägleda klienter i hanteringen av miljörisker i transaktioner. På senare år jobbar Tove även alltmer med frågor gällande omställningen till ett klimatneutralt samhälle såsom elektrifiering, förnyelsebar och fossilfri energi och naturresurser.

– Jag är stolt och glad över att ansluta som partner i vår starka miljörättsgrupp och jag ser fram emot att bidra både till våra klienters och byråns fortsatta utveckling, säger Tove Skärblom.