Livesport på SF Bio Möten & Event

SF Bio Möten & Event erbjuder livesport till sina företagskunder. Först ut lanseras Hockey VM 2016.

Under Hockey VM 6-22 maj kan nu företagskunder boka sportevent och tillsammans med kunder och kollegor följa Sveriges alla matcher på biografen. Livesändningarna går att boka på utvalda SF Bio biografer och salonger i hela Sverige.

- Det blir en helt ny sportupplevelse, säger Marina Ljungberg marknadsföringsansvarig på SF Bio Möten & Event. Vi visar livesändningarna från TV4 i högupplöst HD kvalité på stor bioduk. Det blir en unik biografupplevelse och tänk dig att du delar den med dina kunder eller kollegor, det skapar en härlig känsla av samhörighet.

Hur skiljer sig ett sportevent från ett filmevent?

- Det är egentligen ingen större skillnad förutom det som visas på bioduken. Du kan mingla med dina gäster och bjuda på mat och dryck i foajén eller i biosalongen. Vi rekommenderar att visa en presentation före matchen eller i pausen. Det finns även möjlighet att servera alkohol då det är en sluten visning så om kunden är intresserad av det kan de bjuda på öl eller vin.

Varför satsar ni nu på sportevent?

- Biografen förknippas just med storslagna upplevelser och vi ser det som intressant att kunna erbjuda våra kunder nya, lite speciella upplevelser på biografen. Nu när företag alltmer kommunicerar mer med sina kunder digitalt blir det fysiska mötet ännu mer värdefullt och lojalitetsgivande. Vi kommer att fortsätta att leta efter nya visningsmöjligheter, det kan handla om allt från konstutställningar till konserter och dansföreställningar.

Kommer ni att ha andra sportevenemang i framtiden?

- Vi börjar med Hockey VM nu så får vi se. Om det finns ett stort intresse så kommer vi givetvis att fortsätta även med andra sporter framöver. Vi har rättigheter att visa Fotbolls EM till sommaren och kommer att gå ut med mer information om det inom kort.

För mer information om livesport besök sf.se/liveevent.