Framgångsrik transaktionsrådgivning av Svensk FöretagsFörmedling när Fasadgruppen Syd förvärvar Mur o. Puts i Kristianstad AB

Svensk FöretagsFörmedling har som transaktionsrådgivare framgångsrikt medverkat till att Fasadgruppen Syd nu förvärvat Mur o. Puts i Kristianstad. Fasadgruppen är Nordens största helhetsleverantör när det gäller fasader, fönster, balkonger och tak. Mur o. Puts erbjuder murning, putsning och byggnation inriktad på kulturbyggnader som kyrkor och slott över hela Skåne och Blekinge. Bolaget har med Svenska Kyrkan som största kund genomfört en rad kyrkorenoveringar under åren.

-Vi har byggt upp verksamheten med god tillväxt och lönsamhet. Vi kände att det var rätt tillfälle att överlåta verksamheten till någon som kan vidareutveckla företaget till nästa nivå, berättar Ronny Jönsson, VD för Mur o. Puts i Kristianstad. Det känns mycket bra att bli en del av Fasadgruppen, och jag är övertygad om att vår verksamhet passar in väl i deras organisation. Jag ser fram emot att hitta gemensamma tillväxtmöjligheter. Vi kände redan från början förtroende för Svensk FöretagsFörmedling tack vare den strukturerade process man arbetar efter, och det bemötande vi fick av transaktionsrådgivaren Wilhelm Christerson. Försäljningsprocessen har känts trygg och stabil, från första kontakt till slutförhandling och tillträde, säger Ronny Jönsson.

-Mur o. Puts i Kristianstad är ett starkt komplement till vår verksamhet i södra Sverige. De har ett drivet ledarskap och ett gediget hantverkskunnande när det gäller att bevara kulturbyggnader för framtiden. Man byggt upp en stabil krets av återkommande kunder. Kontakten med Svensk FöretagsFörmedling har genom hela processen fungerat mycket bra och jag upplever att Wilhelm Christerson som transaktionsrådgivare varit angelägen om att få till ett bra avtal för båda parter där alla känner sig nöjda, tillägger Mats Karlsson, affärsområdeschef för Fasadgruppen Syd.

-Det har varit spännande och intressant att få jobba med två mycket professionella parter. Jag är glad över att både säljare och köpare känner sig nöjda med avtalet och önskar dem lycka till med utvecklingen av den gemensamma verksamheten, avslutar Wilhelm Christerson, Partner och Transaktionsrådgivare i Svensk FöretagsFörmedling, ansvarig för transaktionsprocessen och det bakomliggande projektteamet.

För mer information, kontakta:
Wilhelm Christerson
Svensk FöretagsFörmedling, sffab.se