Storskogen förvärvar Larssons Måleri i Umeå AB

Storskogen förvärvar Larssons Måleri i Umeå AB

Storskogen har den 22 oktober, genom dotterbolaget Måla i Sverige AB, förvärvat 100% av aktierna i Larssons Måleri i Umeå AB. Larssons Måleri erbjuder ett brett utbud av måleritjänster och innehar en marknadsledande position i Umeå med omnejd. Larssons Måleri blir en del av målarkoncernen Måla i Sverige AB som idag består av 17 bolag med total omsättning på ca 700 miljoner kronor.

Larssons Måleri grundades 2009 i Umeå och leds idag av Magnus Sandström och Lars-Göran Lindgren.

Svensk FöretagsFörmedling har med sin sakkunniga kompetens gjort processen smidig och tydlig för både säljare och köpare.

”Peter Kieri på SvenskFöretagsFörmedling har varit ett bra bollplank och en trygghet i sin guidning i processen. Man får inte glömma att det är mycket känslor i att sälja det bolag som man varit med och startat och byggt upp” säger Magnus Sandström, vd på Larsson Måleri

”Vi är glada att få Storskogen som långsiktig och finansiellt stark huvudägare. Vi ser fram emot att fortsätta att driva och utveckla Larssons Måleri tillsammans med Storskogen, övriga målerier i Måla koncernen samt våra leverantörer och kunder” säger Magnus Sandström, vd på Larssons Måleri.

”Vi är mycket glada över att ha förvärvat Larssons Måleri. Det är ett välskött bolag med en mycket stark position på marknaden, hög kompetens och långtgående relationer med sina leverantörer och kunder” säger Peter Ahlgren ansvarig för affärsområdet Tjänster, Storskogen.

Om Storskogen

Storskogen är en börsnoterad företagsgrupp som förvärvar och utvecklar små och medelstora bolag, primärt i Sverige. Storskogen startades 2012 och har en diversifierad bolagsportfölj med en samlad omsättning på över 19 miljarder kronor.

Peter Kieri Partner, Svensk FöretagsFörmedling var säljarens transaktionsrådgivare i överlåtelseprocessen.

För mer info, kontakta Peter Kieri
peter.kieri@sffab.se